عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود شرایط اقتصادی در کشور و پرداخت بدهیهای دولتی نیاز به همراهی مجلس با دولت دارد.

 بهبود شرایط اقتصادی نیاز به همراهی مجلس با دولت دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حمید گرمابی افزود: شرایط موجود به هیچوجه مناسب نیست و از جهات مختلف دولت تحت فشار است بطوری که به اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی بدهی دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که درآمد نفتی نیز بر اساس پیش بینیهای قبلی محقق نشده است.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه این اوضاع در شرایطی اتفاق می افتد که نیاز به همراهی مجلس با دولت است ضمن اینکه ساختار بودجه امسال نیز ایده آل نیست.
وی افزود: نمایندگان مجلس باید در موافقت و تصویب اصلاحیه بودجه سال 95 کل کشور به خصوص در زمینه پرداخت بدهیها با دولت همراهی کنند.
گرمابی ادامه داد: سهم بودجه عمرانی از کل بودجه امسال 10 درصد است و همین امر از اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز به عنوان یکی از عوامل موثر در خروج از رکود جلوگیری می کند.
وی گفت: 75 تا 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است و در چنین شرایطی وقتی دولت با وضع نامناسب و مشکلات اقتصادی مواجه باشد اقتصاد در رکود قرار می گیرد بنابراین همراهی مجلس در این شرایط امری لازم است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مشکلات مهم پیش روی دولت را بدهی هنگفت به پیمانکاران ذکر و بیان کرد: عرضه اوراق قرضه از راهکارهای مناسبی بود که دولت در دستور کار قرار داد اما همچنان همراهی و همکاری با دولت ضروری است.
وی افزود: از جمله راهکارهای کوتاه مدت و موثر در خروج اقتصاد از رکود، به ظرفیت رساندن صنایع موجود است زیرا اغلب صنایع در زمینه سرمایه در گردش دچار مشکل هستند.
گرمابی ادامه داد: پرداخت تسهیلات در این زمینه می تواند موثر باشد اما به شرط اینکه در بخش بانکی شاهد توقف و معطلی در پرداخت تسهیلات نباشیم.
وی گفت: لازم است همراهی و همکاری دولت و مجلس در موضوعات اقتصادی افزایش یابد که نگاه مثبت نمایندگان به اصلاحیه قانون بودجه امسال یکی از همین همراهیها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.