رئیس جمهور آمریکا گفت: این مساله امکان دارد که روسیه بخواهد برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تلاش کند.

احتمال تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، پس از هک شدن ایمیل های مربوط به کمیته ملی حزب دموکراتیک آمریکا و افشای آن، برخی کارشناسان امنیت سایبری آمریکا انگشت اتهام را به سوی هکرهای روسی نشانه گرفته اند.

اوباما در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز در پاسخ به این سئوال که "آیا روس ها برای اثرگذاری و نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می کنند؟"، تاکید کرد: هر چیزی ممکن است.

وی در ادامه افزود: پلیس فدرال آمریکا تحقیقاتی را درباره نشت 19 هزار ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات آغاز کرده است.

این ایمیل ها نشان می دهد که کمیته ملی دموکراتیک آمریکا از هیلاری کلینتون در مقابل برنی سندرز برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ، حمایت کرده است.

اوباما گفت: من می دانم که کارشناسان این اقدام را به روس ها نسبت داده اند. چیزی که می دانیم این است که روس ها سیستم های ما را هک می کنند، نه فقط سیستم های دولتی بلکه سیستم های خصوصی را.

نشت این ایمیل ها موجب شود تا "دبی وازرمن" نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته ملی دموکراتیک از این سمت استعفا دهد.کلینتون قرار است در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه، رقابت کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهار داشت: اینکه انگیزه های مربوط به فاش کردن این ایمیل ها چه بوده است، من نمی توانم به طور مستقیم چیزی درباره آن بگویم. چیزی که می دانم آن است که دونالد ترامپ بارها احترام خود به ولادیمیر پوتین را اعلام کرده است.

ترامپ بارها طی ماه های اخیر از پوتین تحسین کرده است و او را یک رهبر مقتدر خطاب نموده است.

ترامپ هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز نیز گفت: آمریکا شاید از برخی کشورهای عضو ناتو در برابر اقدامات روسیه، حمایت نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.