۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 407190

ترکیه به ممانعت های مقامات آلمانی از مشارکت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از طریق ویدئو کنفرانس در 'همایش مردم سالاری' و مخالفت با کودتای ترک های مقیم آلمان، واکنش تند نشان داد.

واکنش تند آنکارا به آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم کالین سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه، این اقدام مقامات آلمانی را غیرقابل قبول دانست.
قرار است امروز به فراخوان شماری از نهادهای مدنی به ویژه نهادهای مدنی نزدیک به جامعه ترک مقیم آلمان، احزاب سیاسی مختلف همایش بزرگی با شرکت ترک های مقیم آلمان در شهر کلن برگزار شود. 
اردوغان نیز در نظر داشت از طریق تله کنفرانس در این همایش شرکت و برای شهروندان ترک – آلمان سخنرانی کند.
گفته می شود شماری از نهادهای مدنی و احزاب سیاسی دست راستی آلمان نیز در مخالفت با این همایش می خواهند تظاهرات برگزار کنند.
دولت آنکارا و شخص اردوغان به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته، موضع غرب و اتحادیه اروپا در قبال کودتا را به شدت به باد انتقاد گرفته و تلویحا گفته اند چنان موضعی دارند که اگر کودتاگران موفق می شدند، خیلی هم خوشحال می شدند.
در این میان شمار زیادی از مقامات بلندپایه و رسانه های نزدیک به دولت نیز به صراحت از دست داشتن غرب و آمریکا در کودتای نافرجام سخن می گویند.
آنها می گویند چطور ممکن است در ارتشی که دومین ارتش بزرگ ناتو است، قیامی علیه دولت قانونی برنامه ریزی شود و آمریکا از آن باخبر نباشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.