یک منبع امنیتی اعلام کرد مقامات مصری به یک عضو سابق اخوان‌المسلمین، اجازه سفر به ایران را ندادند.

مصر اجازه سفر عضو سابق اخوان‌المسلمین را به ایران نداد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، یک منبع امنیتی در فرودگاه قاهره، که خواست نامش فاش نشودٍ، اعلام کرد: مسئولان فرودگاه قاهره به کمال هلباوی از اعضای سابق اخوان‌المسلمین مصر اجازه سفر به قطر و ایران را ندادند.
این منبع امنیتی بیان کرد: هلباوی قصد داشت که با پرواز شماره 1302 قطر به دوحه و از آنجا برای شرکت در نشست جمعیت‌های اسلامی، که در هفته جاری برگزار می‌شود، رهسپار ایران شود، اما مسئولان امنیتی فرودگاه اجازه سفر به وی را ندادند.
منبع امنیتی اعلام کرد: پس از آن، به وی ابلاغ شد که نمی‌تواند به ایران سفر کند و چمدانش را از هواپیما به وی بازگردانده شد و هواپیما بدون وی پرواز کرد.
کمال هلباوی، سخنگوی سابق اخوان‌المسلمین مصر در غرب است.
در 13 دسامبر سال 2014 مقامات مصری محدودیت‌هایی برای سفر به هفت کشور شامل ترکیه، قطر، سوریه، لبنان، عراق، لیبی و سودان اعمال کردند که بر اساس آن، موافقت امنیتی برای مسافران 18 تا 40 ساله‌ای که رهسپار این کشورها می‌شوند، لازم است.
در 27 اوت 2015، وزارت کشور مصر، محدودیت‌هایی علیه 10 کشور جدید شامل یمن، اردن، مالزی، کره جنوبی، گینه کوناکری، اندونزی، رژیم صهیونیستی، تایلند، آفریقای جنوبی و ایران اعمال کرد.
در اوایل ژوئن گذشته نیز مقامات فرودگاه بین‌المللی قاهره اجازه سفر احمد راسم النفیس، متفکر اسلامی شیعی، به ایران را به علت دریافت نکردن مجوز امنیتی ندادند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.