قدس ‌آنلاین - بیرجند: فرماندار بیرجند با بیان اینکه تا با فرهنگ‌سازی در مقابل معضل مواد مخدر وارد عرصه نشویم هدف ما میسر نخواهد شدگفت: در این راستا پژوهش باید واقعی و بر اساس نیاز صورت گیرد.

مبارزه با مواد مخدر باید بیشتر  فرهنگ سازی شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، علی ناصری  در شورای مبارزه با مواد مخدربا اشاره به اینکه بالا بردن فرهنگ مردم و تغییر باورهای غلط در جامعه باید انجام شود گفت: در کاهش مصرف مواد مخدر بهترین راه موثر فرهنگ‌سازی در جامعه است که در این زمینه باید هر چه بیشتر تمرکز شود.

وی بیان کرد: بالا بردن فرهنگ مردم در جامعه و تغییر باورهای غلط باید در جامعه انجام شود.

وی افزود: شرایط کشور همسایه به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در دنیا به گونه‌ای است که روز به روز سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن انجام می‌شود البته وقتی که تقاضا وجود دارد و تجارت و صنعتی پشت این موضوع است قطعا مبارزه با این صنعت و تجارت به راحتی میسر نیست زیرا مواد مخدر بازار بزرگی در دنیا دارد.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: در این راستا اگر تمام نیروهای انتظامی و نظامی ما برای مبارزه با این معضل بسیج شوند باز هم تا عزم ملی راسخ نشود و مشارکت فرد فرد ما نباشد نمی‌توان به طور کامل مبارزه کرد.

ناصری با بیان اینکه تا با فرهنگ‌سازی در مقابل این معضل وارد عرصه نشویم هدف ما میسر نخواهد شد تصریح کرد: در این راستا پژوهش باید واقعی و بر اساس نیاز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی جزو موارد کیفی است چون تقاضا به سمت مصرف مواد مخدر باید کاهش یابد خاطرنشان کرد: باید در بحث فرهنگ‌سازی بیشتر از این‌ها هزینه شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما در راستای مبارزه با مواد مخدر چایخانه‌ها و مکان‌هایی است که بدون مجوز فعالیت می‌کنند یادآور شد: مردم باید در این زمینه همکاری کنند و این مکان‌ها را اطلاع دهند.

ناصری با اشاره به اینکه برخورد با تخلف و پیشگیری با آسیب‌های ذاتی را باید وظیفه خود بدانیم اظهار داشت: در این راستا فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و عوارض منفی اعتیاد را باید به گونه‌ای بیان کنیم که مردم از مواد دوری کنند.

وی افزود: همچنین باید در زمینه‌های فرهنگی نیز اطلاع‌رسانی شود تا مردم به جای ورود به مکان‌های منفی به سمت سینماها و مناطق فرهنگی بروند و از مواد مخدر دوری کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.