قدس آنلاین/ محبوبه علی پور: نماینده دفتر نظارت و اعتبار بخشی مراکز درمانی وزارت بهداشت معتقد است به جای برند پزشکان باید بر برند مراکز درمانی در جذب گردشگر سلامت تمرکز کنیم.

به جای پزشکان «مراکز درمانی» را بَرند کنیم

دکتر وحید رضا محب پور، با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود: طرح تحول نظام سلامت به نظام‌مند شدن ارایه خدمات به بیماران خارجی کمک کرد. چنانکه با این ساختارمندی، بسیاری از اموری که باید پیش از این انجام می‌شد، به اجرا درآمده تا در مقوله خدمات رسانی به گردشگر سلامت، نیاز به تکرار نباشد. به هرحال نظام‌مند کردن تعرفه‌ها، مقوله هتلینگ و استانداردسازی خدمات و بحث استقرار پزشک مقیم  در مراکز درمانی نیز برای توریست‌های درمانی اهمیت دارد. وی افزود: در مقوله گردشگری سلامت هیچ بیمارخارجی بر هموطنان ما مقدم نبوده و برتری ندارد بلکه قرار است این افراد در جای خود قرارگرفته و از خدمات مطلوب سلامت برخوردار شوند.

محب پور ادامه داد: بی هیچ تردیدی کشور ما در حوزه درمان و جذب گردشگر سلامت از گذشته‌های دور، برند بوده است؛ بنابراین برخی کاستی‌ها در زمینه تجهیزات وامکانات پزشکی در مقایسه با کشورهای پیشرفته،  درسایه مهارت و تبحر پزشکان رفع می‌شود.

وی گفت: وقتی صحبت از ارایه خدمات خاص به گردشگر سلامت می‌شود باید ببینیم درباره کدام جنبه از توریسم سلامت بحث می‌کنیم. به این ترتیب وقتی بر مقوله ایجاد خدمات خاصی همانند طب سنتی و آب درمانی اشاره می‌شود، این امور جزو طبیعی گردشگری سلامت محسوب می‌شود، حال آنکه امروزه  در سیاست‌ها و برنامه‌های خود بر ساماندهی گردشگری درمانی و مدیکال متمرکز شده‌ایم. در باره تقویت دیگر جنبه‌های گردشگری سلامت همانند گردشگری طبیعی وتندرستی نیز باید زیر ساخت‌های فراهم شویم . 

محب پور تأکید کرد: دنیای امروز دنیای فناوری اطلاعات است و از دلایل توسعه گردشگری در کشورهای دنیا همین امر بوده است. از این رو یکی از برنامه‌های جدی در دست وزارت بهداشت  در این زمینه ایجاد پورتال جامع گردشگری سلامت است. به این ترتیب مراکز درمانی با اتصال به این مجموعه می‌توانند در زمینه مدیریت، تبلیغ و آمارگیری و مواردی که در صدور مجوزها مورد نیاز است، حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.