قدس آنلاین-تبریز: مدیر عامل پتروشیمی تبریز گفت: واحد دوم پنتان طرح جدید پتروشیمی تبریز با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ تن و ۶۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از واحد دوم پنتان طرح جدید پتروشیمی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی پتروشیمی تبریز، سید جواد سلیمانی در رابطه با انتخاب این شرکت به‌عنوان واحد نمونه در حوزه نفت و گاز منطقه، با برشماری ویژگی‌ها و نقش پتروشیمی تبریز در شکوفایی اقتصاد کشور اظهار داشت: پتروشیمی تبریز به عنوان نگین صنایع خطه شمال غرب کشور سالانه با تولید 800 هزار تن انواع پلاستیک‌های خام ( پلی‌اتیلن، پلی استایرن و ABS) علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین‌دست داخلی به 35 کشور صنعتی جهان صادرات دارد، به طوری که با لغو تحریم‌ها میزان تقاضای بازارهای جهانی به ویژه کشورهای اروپایی بیش از 3 برابر ظرفیت کنونی پتروشیمی تبریز است.

وی افزود: در همین زمینه میزان صادرات پتروشیمی تبریز در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 98 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز علت افزایش مشتریان خارجی را ارتقای فناوری تولید و دستیابی به دانش فنی با ارائه فرآورده‌های گوناگون و گریدهای جدید در راستای نیاز واحدهای پایین‌دستی برشمرد و تأکید کرد: این شرکت فرآورده‌های خود را تحت لیسانس معتبرترین شرکت‌های جهانی و بر اساس استانداردهای کیفی آنها ‌تولید می‌کند.

سلیمانی طرح جدید پتروشیمی تبریز را واحد دوم پنتان اعلام کرد که با ظرفیت 2 هزار و 400 تن و 68 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری،  تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

با راه‌اندازی طرح جدید این مجتمع، ظرفیت تولید پنتان در پتروشیمی تبریز به 4 هزار و 800 تن در سال می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.