وزرای خارجه روسیه و آلمان در گفت‌وگویی تلفنی ضمن بررسی تحولات اخیر در سوریه بر ازسرگیری هر چه سریعتر گفت‌وگوهای صلح سوریه تأکید کردند.

گفت‌وگو تلفنی «لاوروف» و «اشتاین‌مایر» درباره سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «فرانک والتر‌ اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان روز گذشته در تماسی تلفنی درباره تحولات اخیر در سوریه و نیز مسائل مربوط به اوکراین گفت‌وگو کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: «وزرای خارجه دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی به تبادل دیدگاه‌ها در خصوص تحولات سوریه و کمک‌های بین‌المللی در رفع درگیری‌ها در این کشور با تمرکز بر ازسرگیری گفت‌وگوها میان دولت و معارضان سوری در چهارچوب فرایند ژنو و نیز راه‌های افزایش بهره‌وری تلاش‌های ضدتروریستی و سازمان‌های افراط‌گرا پرداختند».

این در شرایطی است که فرانسه و آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه پیش شرط تعیین کرده‌اند و ازسرگیری این گفت‌وگوها را منوط به رسیدن کمک‌های بشردوستانه به حلب دانستند.

علاوه بر این، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرده که مسکو معتقد است گفت‌وگوهای صلح سوریه بدون هیچ پیش‌شرطی باید برگزار شود.

بر اساس این گزارش، لاوروف و اشتاین مایر همچنین درباره بسته دوم اقدامات تحت پیمان مینسک به منظور رفع درگیری‌ها در شرق اوکراین نیز گفت‌وگو کردند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:‌ «طرفین بر ضرورت هماهنگ کردن گام‌ها در خصوص روش‌های حل سیاسی درگیری‌ها در اوکراین با دستیابی به راه‌حلی برای مسائل امنیتی تأکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.