بر اساس پاسخ محرمانه دولت آلمان به درخواست حزب چپ پارلمان این کشور برلین بر این عقیده است که دولت ترکیه و رئیس جمهور آن به صورت فعالانه از سازمان های تروریستی در منطقه حمایت می کنند.

اتهام رسمی آلمان به ترکیه !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس یک گزارش رسانه‌ای، دولت آلمان این انتقاد را به آنکارا وارد می کند که فعالانه از سازمان های تروریستی و افراطی در خاورمیانه حمایت می کنند.

آ- ار- دی آلمان با استناد به یک پاسخ محرمانه به درخواست حزب چپ آلمان در پارلمان این کشور این خبر را منتشر کرده است. بر این اساس ترکیه یک سکو و بستر عمل مرکزی برای گروه های اسلام گرای افراطی است.

در این گزارش آمده است که اعلام همبستگی های فراوان و حمایت های زیاد برای اخوان المسلمین مصر، حماس و گروه های مخالف مسلح سوری از طریق حزب عدالت و توسعه و رئیس جمهور ترکیه نشان از وابستگی ایدئولوژیک آن به اخوان المسلمین دارد.

به گزارش آ ار دی آلمان به این ترتیب دولت آلمان برای اولین بار رسما از ارتباط بین اردوغان و یک سیستم تروریستی خبر داد، چرا که حماس در فلسطین از سال 2003 از طرف اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی مطرح است.

در این نوشته محرمانه این اتهام به ترکیه وارد شده است که روابط با این و دیگر گروه های تروریستی را به صورت هدفمند تشدید می کند. این بخصوص نتیجه سیاست داخلی و خارجی تدریجی آنکارا به خصوص از سال 2011 است.

این موضع گیری دولت آلمان بخصوص مبتنی بر ارزیابی سازمان اطلاعات امنیت آلمان است. با این حال بخش های حساس پاسخ دولت آلمان در این باره به حزب چپ به دلیل منافع ملی هنوز علنی نشده است.

ظاهرا پاسخ به این درخواست حزب چپ از طرف وزارت کشور داده شده و وزارت امور خارجه خود را درگیر این مسئله نکرده است.

"رالف موتسنیچ"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان به انتشار چنین گزارشی انتقاد وارد کرده و اظهار داشته است که وزارت امور خارجه باید در چنین ارزیابی حساس و گسترده‌ای دخالت می کرد. در هر صورت ترکیه یک کشور عضو ناتو است و سربازان آلمانی در این کشور مستقر هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.