استاندار «قندهار» افغانستان اعلام کرد که کارگران خارجی فاقد مجوز اقامت قانونی و کار، اجازه اشتغال در این کشور ندارند و تنها آن دسته از اتباع خارجی که مجوزهای قانونی اقامت و اجازه کار را دریافت کرده اند، می توانند در این استان مشغول کار شوند.

استاندار قندهار افغانستان: کارگران خارجی فاقد مجوز کار اجازه اشتغال در این استان ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های افغانستان گزارش دادند که «محمدهمایون عزیزی» روز چهارشنبه در نشست امنیتی استان قندهار، از مسئولان امنیتی خواسته است تا مانع اشتغال کارگران خارجی فاقد مجوز اقامت قانونی و کار در این استان شوند.

استاندار قندهار در عین حال افزوده است که برای آن دسته از کارگرانی که روادید اقامت و اجازه کار صادر شده است، هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نخواهد شد.
مجوز کار برای اتباع خارجی در افغانستان توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور صادر می شود.
150 شهروند پاکستانی دیروز (سه شنبه) در قندهار بازداشت و سپس از خاک این کشور اخراج شدند. «ضیادرانی» سخنگوی استاندار قندهار دلیل اخراج این اتباع پاکستانی را نداشتن مجوز اقامت قانونی در افغانستان اعلام کرده بود.
وی افزوده بود که روند بازداشت و اخراج آن عده از شهروندان پاکستانی که اسناد قانونی اقامت ندارند، در این استان ادامه پیدا خواهد کرد.
اخراج اتباع پاکستان از افغانستان و جلوگیری از اشتغال آنان، چند هفته پس از آن صورت گرفته که اسلام آباد نیز در ماه های گذشته هزاران شهروند افغان را در پاکستان دستگیر و آنان را از کشور خود اخراج کرده است.
این برای نخستین بار است که مقامات محلی در استان قندهار تصمیم گرفته اند تا شهروندان پاکستان را دستگیر و از افغانستان اخراج کنند.
روابط افغانستان و پاکستان به دلیل آن چه که مقام های بلندپایه افغان، پناه دادن اسلام آباد به فرماندهان و رهبران طالبان در خاک خود و تامین تجهیزات نظامی برای این گروه می دانند، به تیرگی گرائیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.