قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای توسعه و احیا صنایع دستی در روستاها هزینه و سرمایه‌گذاری شود تا روستائیان مجبور به مهاجرت نشوند و مسئولان میراث فرهنگی و صنایع دستی در این راستا برنامه‌‌ریزی داشته باشند.

 برای توسعه و احیا صنایع دستی در روستاها  سرمایه‌گذاری شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: شما در مسئولیت بسیار حساسی هستید زیرا گذر تاریخ را کنترل می‌کنید و باید از میراث فرهنگی و تاریخی این مملکت حفاظت و نگهداری کنید و برای معرفی و بازنشر این فرهنگ و تاریخ تلاش کنید.

وی افزود: در حوزه گردشگری خارجی و داخلی بیشتر باید تلاش شود زیرا گردشگری در جهت توسعه و پیشرفت گام برمی‌دارد و در سالهای اخیر شاهد ورود گردشگران خارجی زیادی بوده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: از این رو شما مسئولان فرهنگی و گردشگری باید مجهز باشید تا همیشه در مسیر ترقی و پیشرفت باشید.

عبادی با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری هر کاری باید به اهلش واگذار شود بیان کرد: افرادی که میزبان مهمانان و گردشگران خارجی هستند باید به فرهنگ اسلام نگاه تخصصی داشته باشند تا بتواند بر روی آنان تأثیر بگذارند.

وی اظهار داشت: به دلیل گسترش سفرهای خارجی و ورود گردشگران خارجی به  کشور فرهنگ مردم آسیب دیده است که در گذشته این مشکل کمتر دیده می‌شد سعی کنید این موضوع بیشتر مدنظر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در گذشته گردشگران تحت تأثیر صداقت و عمل مردم ایران قرار می‌گرفتند و در بسیار از مواقع دیده می‌شد که گردشگران تحت تأثیر این رفتار مسلمان می‌شدند.

عبادی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه صنایع دستی بیان کرد: در گذشته زنان هنرمند و خانه‌دار ما مایحتاج خانه را خود تهیه می‌کردند و صنایع تبدیلی در داخل کشور تولید می‌شد و از خارج کسی چیزی نمی‌خرید.

وی با شاره به اینکه حضور زنان در برخی مشاغل ضروری است تصریح کرد: متأسفانه امروزه حضور زنان در برخی مشاغل تورم نیروی انسانی ایجاد کرده است و از طرفی سالنهای غذاخوری و فست‌فودها زیادشده‌اند چون برخی از زنان تمایلی به غذا درست کردن ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: خانه‌داری بالاترین هنر است امام متأسفانه امروزه این هنر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و توجهی به آن نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.