قدس آنلاین- تبریز: معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان نزدیک به ۱۴۴ هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پول گندم کشاورزان پرداخت شده است و هفته آینده بخش قابل توجهی از مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

دولت ۷۲ هزار میلیارد ریال به کشاورزان بابت گندم بدهکار است/ ذخیره ۷۰۰ روزه گندم در کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی قنبری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان از خرید تضمینی 11 میلیون و 300 هزار تن گندم در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان بیش از نیاز مصرف داخلی کشور است.

وی، افزایش تولید گندم در کشور را نتیجه بارندگی‌های خوب، سیاست‌های دولت، برنامه‌های حمایتی جهاد کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و خرید تضمینی گندم دانست و گفت: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان حدود 144 هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 50 درصد از پول گندم کشاورزان پرداخت شده و طی هفته آینده بخش قابل توجهی از مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

قنبری با تاکید بر این که تا فصل کشت، دولت مصمم به پرداخت پول گندم مازاد همه کشاورزان است، ادامه داد: در سطح آذربایجان‌شرقی نیز برای 700 روز مصرف، گندم ذخیره وجود دارد که این میزان ذخیره گندم یک رکورد تاریخی برای این استان بوده و در هیچ دوره‌ای این میزان ذخیره وجود نداشت.

وی با اشاره به این که بخش خصوصی در زمینه تامین شکر مورد نیاز صنایع غذایی سهل‌انگاری کرده است و باید زودتر اقدام به واردات و توزیع شکر در کشور می‌کرد، گفت: مصرف سالانه شکر در کشور حدود دو میلیون و 200 هزار تن است که حدود یک میلیون و 500 هزار تن آن در داخل تولید و بقیه از خارج وارد می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که هم‌اکنون به حد کافی شکر در بازار وجود دارد، اظهار کرد: هیچ مشکلی در تهیه شکر وجود ندارد و با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت، شکر مورد نیاز واحدهای خرد و کوچک نیز تامین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.