مدیرعامل کشتیرانی ایران و هند گفت: سهامداران شرکت کشتیرانی ایران و هند با پیشنهاد طرف ایرانی در خصوص توجیه اقتصادی و فعالیت مجدد این شرکت با شرایط قبل از تحریم موافقت کردند.

 فعالیت کشتیرانی ایران و هند از سر گرفته می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، جمشید خلیلی اظهار کرد: شرکت کشتیرانی ایران و هند یک شرکت مشارکتی بین دو کشور ایران و هند است که 51 درصد سهام آن متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی و 49 درصد سهام آن متعلق به کشتیرانی دولتی هندوستان است.
مهندس افزود: این شرکت از سال 54 با خرید دو فروند کشتی دست دوم کالاهای عمومی فعالیت تجاری خود را بین خلیج فارس و بنادر هندوستان آغاز کرد.

وی  افزود: براساس توافقات صورت گرفته عملیات کشتیرانی ایران و هند هرگز در قالب رقابت با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یا کشتیرانی دولتی هندوستان نبوده است. این شرکت به تدریج فعالیت خود را در تجارت بین المللی با خرید کشتی های فله بر مدرن و فروش کشتی های فرسوده گسترش داد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم ها گفت: شرکت ایران و هند تنها شرکتی بود که علاوه بر تحریم خزانه داری امریکا و اتحادیه اروپا از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیز تحریم شد به گونه ای که با وقوع تحریم طرف هندی در سال 2013 به طور رسمی اعلام کرد که قصد انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند را دارد اما کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این موضوع را نپذیرفت زیرا طبق اساسنامه انحلال باید توسط هر دو کشور صورت می گرفت.

وی گفت: در نهایت با موافقت طرف هندی قرار شد مدیریت شرکت ایران و هند به دلیل تحریم های سنگین و مشکلات ناشی از آن از تاریخ 19 آذر ماه 1393 تا اطلاع ثانوی در اختیار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

خلیلی افزود: اگر چه شرکت کشتیرانی ایران و هند اکنون از تحریم خارج شده است اما وضعیت حمل و نقل دریایی رونق قدیم را ندارد.
وی در پایان با بیان این خبر تاکید کرد: سهامداران کشتیرانی ایران وهند در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت در خرداد ماه سال 1395، با پیشنهاد طرف ایرانی در خصوص توجیه اقتصادی و فعالیت مجدد شرکت کشتیرانی ایران و هند به شکل قبل از تحریم موافقت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.