قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: مدیر راهداری مازندران گفت: بر اساس آمار اخذ شده از سازمان پزشکی قانونی کشور، مازندران در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین کاهش را در تعداد فوتی های رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی داشته و در رتبه اول کشوری قرار گرفته است.

رتبه اول  مازندران در کاهش کشته های حوادث جاده ای

عباسعلی نجفی افزود: میزان کشته شدگان حوادث برون شهری103نفر بوده که از 36درصد کاهش برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: 83  درصد فوتی ها، راننده و سرنشین و 17 درصد آن عابر پیاده بودند و بیشترین کاهش فوتی در رانندگان و سرنشینان وسیله نقلیه رخ داده است.

مدیر راهداری مازندران با اشاره به اینکه تعداد فوتی ها در گروه موتورسواران افزایش یافته است، اضافه نمود: بر اساس آمار، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی کمترین میزان کشته در تصادفات رانندگی را داشته اند.

نجفی اظهارکرد: میزان فوتی در راههای اصلی بسیار بیشتر از آزاد راه ها و بزرگراه ها می باشد که این امر اثربخشی تعریض سطح سواره رو و شانه راه و جداسازی خطوط رفت و برگشت و نصب حفاظ های طولی را در جاده های اصلی را خاطرنشان می کند.

وی با بیان اینکه در ایران سالانه 800هزار  تصادف رخ می دهد، یادآور شد: سالانه بیش از 16 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی فوت می کنند و 200هزارنفر نیز مصدوم می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.