رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه شاهد افزایش ۶/۷ درصدی ورودی پرونده ها به شوراهای حل‌اختلاف در پنج ماهه اول امسال بودیم، گفت:در پنج ماهه ابتدای امسال ۷۲ هزار فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان رسیده‌ است.

در سال جاری نسبت به مدت مشابه 38 هزار و 95 فقره پرونده با سازش مختومه شد

به گزارش قدس آنلاین از کرمان به نقل از تسنیم ، یدالله موحد عصر امروز در نشست با اعضای شوراهای حل اختلاف شهر کرمان اظهار داشت: عید سعید غدیرخم یک روز بزرگ در تاریخ اسلام است.

وی با تشریح بخشی از واقعه غدیر گفت: نبی‌مکرم اسلام‌(ص) در این روز پیام الهی را به مردم ابلاغ کردند و فرمود امروز رسالتم را برای شما به اتمام می‌رسانم و علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی می‌کنم.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه واقعه غدیر نماد یک اندیشه و رمز الهی است، افزود: واقعه غدیر زمان و مکان اتصال نبوت به امامت است و یک واقعه عظیم برای مسلمانان است.

وی با ارائه گزارش عملکرد شوراهای حل اختلاف استان کرمان در پنج ماهه اول امسال خاطرنشان کرد: ورودی پرونده‌ها در پنج ماهه اول سال گذشته حدود 67 هزار پرونده بوده‌ است که امسال به 72 هزار فقره پرونده افزایش پیدا کرده‌است.

موحد با اشاره به اینکه شاهد افزایش 6/7 درصدی ورودی پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف در پنج ماهه اول امسال بودیم، گفت: در سال گذشته حدود 63 هزار پرونده مختومه شد و امسال 68 هزار فقره پرونده مختومه شد که باز هم رشد مانده داریم.

وی افزود: در مجموع با توجه به اینکه ورودی پرونده‌ها افزایش داشته است 8/5 درصد اعضای شوراهای حل اختلاف استان کار بیشتری انجام دادند که جای تقدیر دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه آمار ورودی پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمان در پنج ماهه ابتدایی امسال 24 هزار و 609 پرونده بوده‌است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 22 هزار و 928 فقره پرونده مختومه شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4/8 درصد افزایش ورودی پرونده‌ها را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه سال گذشته از کل پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف 39 هزار و 70 پرونده به صلح و سازش ختم شده‌ است، اظهار داشت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه 38 هزار و 95 فقره پرونده با سازش مختومه شد که 2 درصد کاهش صلح و سازش داشتیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.