قدس آنلاین / نکا / حسین احمدی: رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی آب را اولویت اول کشور اعلام نمود و گفت: هیچ موضوعی مهمتر و با اولویت تر از آب در کشور نداریم.

آب اولویت اول کشور است

دکترعلی محمد شاعری در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی گلورد نکا، افزود: این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و تلاش می کنیم آبگیری اولیه سد گلورد به موقع انجام شود.

نماینده مردم شرق مازندران با بیان اینکه مشکلات اعتباری و مالی طرح های آبرسانی، تامین و انتقال آب به شهرها باید مرتفع شود، خاطرنشان نمود: جلساتی برای این مهم با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و امیدواریم این مشکل در استان برطرف شود.

همچنین مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه سد و شبکه آبیاری گلورد 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: با برنامه ریزی که تا پایان سال آینده انجام دادیم در نظر داریم در فصل زراعی حدود 25 متر مکعب آب را از طریق سیستم شبکه آبیاری در اختیار کشاورزان قراردهیم و 20 کیلومتر از کانال اصلی شبکه گلورد را تا گلوگاه و با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد تومان اجرا کنیم.

محمد ابراهیم یخکشی با تشریح پیگیری های انجام شده برای طرح آبرسانی به شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: یکی از مجتمع های 9 گانه  آبرسانی به شهرهای استان طرح آبرسانی به شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه است که مطالعات آن انجام شده که با اجرای آن حدود 30 میلیون متر مکعب از آب سد گلورد در اختیار شهرها و روستاها ی مسیر قرار می گیرد که امیدواریم در لایحه بودجه و پیوست های آن، اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.