قدس آنلاین - یزد : مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: استان یزد شش هزار و 700 معلول ناشنوا یا کم شنوای تحت پوشش خدمات بهزیستی دارد که برای آنها خدمات پیشگیری و توانمندسازی انجام می‌شود.

 بهره مندی بیش از 7هزارمعلول ناشنوا و کم شنوا از خدمات بهزیستی استان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، جلیل عفتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بابیان  این که از دوم تا هشتم مهرماه هفته ناشنوایان نامگذاری شده است اظهارداشت: اجرای طرح غربالگری شنوایی در سطح استان در بدو تولد صورت میگیرد و بهترین دوران کاشت حلزون در شش ماهگی است

وی افزود : در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌های شنوایی در سال گذشته 23 هزار کودک یزدی در سه مرحله مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته و در صورت مشکل به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

عفتی تصریح کرد : در همین رابطه 185 نفر از خدمات این بخش استفاده کرده‌اند که از این تعداد 36 مورد کاشت حلزون گوش و 54 مورد نیز تعمیر قطعات مربوط به کاشت حلزون داشته‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان یزد24 مهرماه را روز جهانی نابینایان خواند و گفت : استان یزد حدود چهار هزار معلول نابینای تحت پوشش دارد که در جهت پیشگیری از این نوع معلولیت 45 هزار کودک در سال گذشته مورد معاینه تنبلی چشم قرار گرفته‌اند.

وی افزود : از این تعداد تقریباً چهار هزار کودک دچار نواقص بینایی بودند که از این تعداد نیز 400 مورد دچار تنبلی چشم بودند.
مدیر کل بهزیستی استان به  شانزدهم مهرماه روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت:  تعداد مهدهای کودک استان را 300 باب می باشد و 11 هزار کودک در این مهدهای کودک نگهداری می شوند

مدیر کل بهزیستی استان در پایان همچنین به خوشبختانه باورهای اشتباه گذشته که کودکان به دلیل مشغله‌ی کاری والدین به مهدها فرستاده می‌شدند، تغییر کرده و امروزه کودکان برای پرداختن به بازی‌های کودکانه در مهدها حضور دارند.

عفتی از فعالیت 300 مهدکودک در استان با 11 هزار کودک خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار کودک مهدهای استان از یک وعده غذای گرم استفاده می‌کنند و یک‌هزار کودک نیز از یارانه‌های مهدکودک بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.