قدس آنلاین- تبریز: فرماندار بناب از کشف 22 میلیارد ریال کالای قاچاق در نیمه نخست در این شهرستان خبر داد و گفت: مسؤولان اتحادیه‌های صنفی شهرستان 20 روز مغازه‌ها فرصت دهند نسبت به جمع‌آوری کالاهای قاچاق از مغازه‌های خود مبادرت کنند.

کشف 22 میلیارد ریال کالای قاچاق در بناب/ فرصت 20 روزه برای جمع‌آوری کالای قاچاق به مغازه‌داران

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی‌الله فرج‌اللهی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بناب با بیان اینکه قاچاق کالا زیان‌های جبران‌ناپذیری بر تولید داخلی و اشتغال وارد می‌کند؛ اظهار کرد: برابر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تشکیل قرارگاه در دولت و پیگیری این سیاست از طرف قرارگاه، در سطح شهرستان نیز این قرارگاه تشکیل یافته و بحث مبارزه با کالای قاچاق و همچنین ترویج کالای ایرانی در آن ابلاغ شده است.

وی افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه تأثیرگذار است و امیدوارم فعالیت‌های فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان تأثیرگذار بوده و سبب کاهش این پدیده در سطح جامعه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین از عزم جدی دولت برای مبارزه با کالای قاچاق در کشور خبر داد و بیان کرد: در 6 ماهه اول امسال در ارتباط با قاچاق کالا در سطح شهرستان 82 پرونده تشکیل یافته، 105 نفر متهم دستگیر و 82 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شده است که ارزش کالاهای قاچاق کشف شده بالغ بر 22 میلیارد و 740 میلیون ریال بوده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش نشان می‌دهد.

فرج‌اللهی با اشاره به آغاز اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در شهرستان اداره صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد ضمن تشکیل جلساتی با اصناف و مسؤولان اتحادیه‌های صنفی شهرستان ضمن توجیه شرایط کالای قاچاق 20 روز به آنها فرصت دهند تا در مدت تعیین شده نسبت به جمع‌آوری کالاهای قاچاق از مغازه‌های خود مبادرت کنند.

وی عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان را در بحث اطلاع‌رسانی و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق خارجی در سطح شهرستان مطلوب ندانست و خواستار پیگیری جدی و اقدامات سریع در این زمینه شد.

فرماندار بناب تصریح کرد: قاچاق کالا اقتصاد داخلی را تهدید و سبب برون رفت سرمایه‌های داخلی می‌شود که نتیجه آن بسته شدن کارگاه‌های داخلی و افزایش بیکاری در جامعه است.

فرج‌اللهی در ادامه سخنان خود به فعالیت و عرضه محصولات دارویی غیرمجاز در برخی فروشگاه های شهرستان اشاره کرد و از مسئولان بهداشت و تعزیرات حکومتی شهرستان خواستار برخورد سریع و قاطع با افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، شد.

وی تصریح کرد: این افراد با جان انسان‌ها بازی می‌کنند و ضروری است ضمن پلمب مغازه‌های متخلف به پرونده‌های آن‌ها خارج از نوبت رسیدگی و حکمشان صادر شود.

فرج‌اللهی همچنین تأکید کرد: نباید هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی در این ارتباط صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.