قدس آنلاین- بیرجند:نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده نگاه امر به معروف و نهی از منکر سیاسی و مربوط به مسئولان و حاکمان صاحب قدرت است و بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند فساد سیستماتیک و کارگزاران است.

فساد سیستماتیک بزرگترین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین موضوعات جامعه و انسان برنامه الگوی تربیتی است.

وی با بیان اینکه الگوهای دنیا برای اسلام و مذهب شیعه ظرفیتهای بزرگی است که می‌توان از آنها برای امور تربیتی استفاده کرد افزود: مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) در عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است به طوری که در روایات بیان شده است اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم افراد زورگو بر ما مسلط می‌شوند و دعاهایمان نیز مستجاب نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده نگاه امر به معروف و نهی از منکر سیاسی و مربوط به مسئولان و حاکمان صاحب قدرت است و بزرگترین خطری که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند فساد سیستماتیک و کارگزاران است.

عبادی افزود: در بحث مبارزه با فساد نباید آن را سیاسی و جناحی کنیم و به گروهی خاص نسبت دهیم بلکه باید در مبارزه با فساد تمام گرایشهای سیاسی کشور نسبت به آن محکم باشند.

وی با بیان اینکه بزرگترین منکر، فساد اقتصادی است و خطرت زیادی برای جامعه دارد اظهار داشت: در زمینه فساد اقتصادی باید برای مردم شفاف‌سازی شود و مسئولان توجه کنند که رحم در زمینه فساد اقتصادی معنا نداشته و ندارد.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعارف را باید در مبارزه با مفاصد اقتصادی کنار بگذاریم زیرا فساد سیستماتیک برای کشور خطرناک‌تر از آمریکا است.

عبادی با تأکید بر اینکه باید مفاسد اقتصادی را از خود دور کنیم و نباید از آنان دفاع کنیم افزود: مفاسد اقتصادی هر روز ما را تهدید می‌کند و اگر کوتاهی کنیم و امربه معروف نکنیم، مفسدان اقتصادی بر ما مسلط می‌شوند و برای رسیدن به اهداف خود محدودیت و استثنا قائل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه نباید مفاسد اقتصادی را تطهیر کنیم تصریح کرد: مسئولان استان خراسان جنوبی نباید نسبت به کوتاهی مسئولان کشوری بی‌تفاوت باشند و در این راه نیاز به امر به معروف و نهی از منکر است زیرا در حال حاضر 1700 روستای خراسان جنوبی خالی از سکنه شده است و 450 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت روستاهای خراسان جنوبی فاجعه بار است و باید تکلیف روستائیان در زمینه اشتغال مشخص شود زیرا آنها در حال خالی کردن مرزها و ترک روستاهای خود هستند.

عبادی افزود: نباید امر به معروف و نهی از منکر خلاصه به موضوع عفاف و حجاب شود بلکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن تداوم سلامت جامعه و حاکمان است و مانع به قدرت رسیدن اشرار و تباهی امت می‌شود که در حال حاضر کشور نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.