قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از انتقال ماشین‌آلات راهسازی این دستگاه در راستای ایجاد مدیریت یکپارچه به اداره کل راهداری و حمل و نقل استان خبر داد.

انتقال ماشین‌آلات راهسازی به اداره کل راهداری گیلان

شعبانعلی خاوری در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واگذاری ماموریت‌های اداری و اجرایی مدیریت این اداره کل به اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اظهار کرد: تفکیک مذکور در راستای ایجاد انسجام تشکیلاتی و مدیریت یکپارچه در نگه‌داری شبکه راه‌های کشور انجام شده است.

وی، اجرای طرح تفکیک وظایف حوزه راهداری را طبق مصوبه شورای عالی اداری کشور عنوان کرد و افزود: امر مذکور در تمام نقاط کشور اجرایی می‌شود.

رئیس شورای حمل و نقل گیلان با تأکید بر مشخص کردن شرح وظایف سرپرستان جدید اداره‌های راهداری، بیان کرد: انتزاع حوزه راهداری به معنای کم شدن وظایف راه و شهرسازی نیست.

خاوری به نگاه ویژه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به حوزه‌های معماری و شهرسازی، مسکن و ساختمان اشاره کرد و گفت: شرایط برای ارتقای کمی و کیفی خدمات در حوزه‌های مذکور فراهم شده است.

وی از انتقال تمام ماشین‌آلات سنگین راهداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد و تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی گیلان به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در استان فعالیت می‌کند و نقل و انتقال مذکور تنها در راستای تغییر ساختار سازمانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تمام کارکنان این اداره راهدار هستند، خاطرنشان کرد: با تفکر مذکور به مردم خدمت می‌کنیم و در مواقع بحرانی در کنار کارکنان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هستیم.

خاوری متذکر شد: تمام وظایف، اختیارها، نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انتقال داده شده است.

*آسفالت راه‌های روستایی رشت، رودبار و لنگرود

رئیس اداره نظارت راه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان‌های رشت، رودبار و لنگرود اجرایی شده است.

محسن عادلی به احداث و بهسازی راه‌های روستایی «کیژده» و «بیجارپس» در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: آسفالت 3.6 کیلومتر از راه‌های مذکور با هزینه 648 میلیون تومان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه راه روستایی ایمن و مناسب موجب بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستائیان می‌شود، بیان کرد: آسفالت راه‌های روستایی تمایل روستائیان به زندگی در روستاها را افزایش می‌دهد.

رئیس اداره نظارت راه‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به آسفالت راه روستایی «سپستانک» در رودبار اشاره کرد و یادآور شد: مسیر 1.5 کیلومتری روستای مذکور با هزینه 270 میلیون تومان آسفالت می‌شود.

عادلی از آسفالت راه روستایی «بلوردکان» در لنگرود خبر داد و تصریح کرد: آسفالت مسیر هشت کیلومتری روستای مذکور با هزینه یک‌میلیارد و 440 میلیون تومان در حال انجام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.