اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان بعد از دستگیری یک پناهنده سوری ۲۲ ساله که مظنون به آماده سازی حملات تروریستی و همکاری با داعش است خواستار تشدید کنترل‌های امنیتی پناهندگان شد.

آلمان خواستار تشدید کنترل‌های امنیتی مهاجران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از عملیات ضد تروریستی در شهر کمنیتس ایالت زاکسن آلمان که در آن پلیس عملیات گسترده ای را برای یافتن یک پناهنده سوری 22 ساله مظنون به حملات تروریستی انجام داد، اتحادیه احزاب متحد مسیحی خواستار تشدید کنترل های امنیتی مهاجران شدند.

"اشتفان مایر"، از سیاستمداران مسائل داخلی اتحادیه احزاب متحد مسیحی در این باره گفت: سازمان اطلاعات و امنیت آلمان و سازمان اطلاعات داخلی کشور ما باید به صورت فشرده تر در ارزیابی و کنترل مهاجران مشارکت کنند.

این سیاستمدار حزب سوسیال مسیحی آلمان تصریح کرد که عملیات شهر کمنیتس آلمان نشان داد که همکاری تنگاتنگ و بر مبنای اعتماد با سازمان های اطلاعاتی کشورهای دوست تا چه اندازه اهمیت دارد. این اتفاق نشان داد که چقدر مهم است که تمام پناهندگان سوری که از ماه فوریه به کشور ما آماده اند را دوباره مورد ارزیابی و مصاحبه قرار دهیم.

پلیس آلمان بعد از کشف مقدار زیادی مواد منفجره بسیار خطرناک در محل سکونت یک مظنون به حملات تروریستی در شهر کمنیتس آلمان عملیات جستجوی بسیار گسترده ای را برای یافتن این مظنون فراری انجام داد و بالاخره شب گذشته وی را در شهر لایپزیگ آلمان دستگیر کرد.

وی مظنون به آماده سازی یک حمله تروریستی بزرگ بود و به نوشته نشریه بیلد توسط گروه تروریستی داعش آموزش دیده بود.

این فرد مظنون به ترور که یک پناهنده سوری 22 ساله بود "جابر البکر" نام داشت و بر اساس اطلاعات سازمان های آلمانی از سال 2015 به آلمان آمده و چند ماهی بود که به عنوان پناهنده به رسمیت شناخته شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.