قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: هتلداری از جمله صنایعی است که دچار سنت‌گرایی شده و یکی از عوامل رکود این صنعت است.

سنت‌گرایی از عوامل رکود صنعت هتلداری است/ تاکید بر ستاره‌دار شدن موسسات گردشگری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی آبدار در نشست صمیمی با مدیران و مالکان هتل‌های استان اظهار داشت: هتل‌داری از مهم‌ترین ارکان صنعت گردشگری است که هر گونه غفلت در استانداردسازی آن می‌تواند در توسعه گردشگری به ویژه در رویداد مهم تبریز 2018 اثر سوء داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه هتلداری یک علم است، یادآور شد: هتلداری از جمله صنایعی است که دچار سنت‌گرایی شده و یکی از عوامل رکود این صنعت است. ایجاد درآمد پایدار در این صنعت نیاز به افکار نو و ایده‌های خلاق دارد. هتل‌ها و مراکز اقامتی نقطه آغاز صنعت گردشگری به شمار می‌روند. با مهندسی مجدد در استفاده از روش‌های نوین مدیریت و فناوری‌های روز قطعاً موجب افزایش درصد اشتغال هتل‌ها شده و نهایتاً منجر به ارتقاء صنعت گردشگری استان خواهد شد.

آبدار گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به بحث گردشگری و سیاست‌های تشویقی زمان مناسبی است تا با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم از سوی سازمان‌های متولی و مشارکت بخش خصوصی در صنعت هتلداری شاهد اتقاقات بزرگی در توسعه گردشگری استان باشیم.

وی گفت: برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی در صنعت هتلداری نخست باید ضعف‌ها را شناخت و برای تبدیل آن به نقاط قوت تدابیر لازم را اندیشید. عمده ضعف موجود فقدان انسجام لازم در میان مدیران و مالکان هتل‌های استان است و نیاز حال حاضر وجود حداکثری انسجام فکری در راستای تحقق یک وحدت رویه‌ای در مدیریت هتلداری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای راهبردی کردن روند رشد و توسعه این صنعت از سوی این اداره کل تدوین شده تا در کنار فعالان این حوزه زمینه توسعه صنعت هتلداری میسر شود.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و مهندسی رفتار بیان کرد: عواملی نظیر امکانات و تجهیزات، نقش نیروی انسانی متخصص، ماهر، آموزش دیده و مسئولیت پذیر از اهمیت ویژه‌ای در رشد صنعت هتلداری برخوردار است.

آبدار خاطرنشان کرد: باید در کنار درجه‌بندی هتل‌ها سایر موسسات گردشگری استان نیز ستاره‌دار شوند تا با ایجاد یک بستر رقابتی سالم، همسو و همگام امکان فعالیت هدفمند و موثر برای تمام فعالان این حوزه فراهم شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های موجود استان برای ترویج فرهنگ هتلداری را امری مهم عنوان کرد و افزود: اشاعه فرهنگ گردشگری از طریق ایجاد امکانات اقامتی مناسب برای اقشار مختلف، فراهم‌سازی تسهیلات مورد نیاز گردشگران و اطلاع‌رسانی کامل از امکانات تسهیلات و جاذبه‌های توریستی راهکارهایی است که مردم را از هر طبقه حتی کم درآمد به سفر و گردشگری تشویق می‌کند.

آبدار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بر لزوم برنامه‌ریزی و شفاف سازی اهداف هتل‌های استان در جذب گردشگران خارجی و داخلی برای میزبانی شایسته تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 تأکید کرد.

گفتنی است در این نشست که با هدف هم‌اندیشی و بررسی راهبردهای حوزه خدمات اقامتی استان برگزار شد، مدیران و مالکان هتل‌های استان در بخش‌های مختلف این نشست به گفتگو و تبادل نظر در خصوص مسائل، مشکلات و اهداف مشترک پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.