رئیس جمهور روسیه می‌گوید، شرایط در افغانستان به شدت نگران کننده است و برای مقابله با تروریسم، افراط گرایی و قاچاق موادمخدر در این کشور اقدامات مهمی باید صورت گیرد.

نگرانی پوتین از اوضاع افغانستان/باید اقدامات مهمی برای مقابله با تروریسم صورت گیرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به تنش‌ها میان روسیه و هند درباره افغانستان اظهار کرد: تحولات در افغانستان به شدت نگران کننده است و برای کمک به این کشور جهت مقابله با چالش‌هایی چون تهدیدات تروریستی، افراط گرایی و قاچاق موادمخدر انجام اقدامات مهم و اساسی بسیار حائز اهمیت است.

پوتین همچنین تاکید کرد: در این مساله دهلی و مسکو نیاز مشترکی به حمایت از "تلاش‌های آشتی ملی" در افغانستان بر اساس قوانین بین‌المللی دارند و به همکاری‌های چندجانبه سازنده برای حمایت از حل مسائل مهم افغانستان چون امنیت ملی، افزایش ظرفیت‌های مقابله با قاچاق مواد مخدر ، تضمین توسعه اقتصادی و اجتماعی و بهبود نهادهای دولتی تمایل دارند.

وی افزود: به طور کلی کشور ما از گسترش چنین همکاری‌هایی در منطقه افغانستان استقبال می‌کند؛ همکاری‌هایی که اجازه خواهند داد به سرعت به چالش‌های امنیتی ایجاد شده پاسخ داده شود و شرایط برای بررسی راه‌های مختلف جهت مقابله با تهدیدات احتمالی مهیا شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.