قدس آنلاین - کرمان: سیدجواد اوحدی، سرپرست دفتر طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در کارگروه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت که استانداری کرمان برگزار شد، گفت:اداره کل ورزش و جوانان، با برگزاری مسابقات، ارائه آموزش بازی‌های محلی و اجرای 9 طرح آموزشی در طرح نجات محله شرکت کرده است.

203 کودک در شهرکهای حاشیه نشین زیر پوشش مهدکودک‌های بهزیستی قرار گرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین ، سرپرست دفتر طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به استقرار کانون‌های فرهنگی هنری در راستای اجرای طرح "نجات محله" در مساجد شهرک پدر و شهرک صنعتی کرمان خبر داد و گفت: اجرای طرح آسمانی‌ها، برگزاری دوره‌های مشاوره و ویزیت رایگان و اهدای کتاب در قالب طرح نجات محله در شهرک پدر و شهرک صنعتی در حال اجراست.

سیدجواد اوحدی از توزیع روزنامه در این مناطق با همکاری خانه مطبوعات خبر داد و افزود: 203 کودک در شهرک پدر و شهرک صنعتی زیر پوشش مهدکودک‌های بهزیستی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش با توجه به اینکه قصد ایجاد مدرسه در مناطق حاشیه‌نشین را به علت جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی ندارد، لذا برنامه‌های جنبی را برای دانش‌آموزان حاشیه‌نشین در مدارس محل تحصیل آنها انجام می‌دهد.

سرپرست دفتر طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه کتابخانه سیار توسط اداره کل کتابخانه‌ها در راستای اجرای طرح نجات محله در کرمان فعالیت می‌کند، افزود: اداره کل ورزش و جوانان نیز با برگزاری مسابقات، ارائه آموزش بازی‌های محلی و اجرای 9 طرح آموزشی در طرح نجات محله شرکت کرده است.

اوحدی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بر استقرار روحانیان در مساجد شهرک‌های زیرپوشش طرح "نجات محله" تاکید دارد و جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ نیز توسط این نهاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر طرح پایگاه سیار کانون را پیگیری می‌کند تا کودکان حاشیه‌نشین را زیرپوشش قرار دهد.

سرپرست دفتر طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان همچنین گام‌هایی برای ترویج کتابخوانی، برگزاری کلاس‌ها و مراسم مذهبی در مناطق حاشیه‌نشین برداشته است، یادآور شد: کلاس آموزشی برای 260 زن مددجو و یک هزار و 500 مرد مددجو در کمپ‌ها برگزار شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.