قدس آنلاین- تبریز: فرماندار بناب گفت: طی ۶ ماهه گذشته تعداد ۱۷۵ هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز از سطح این شهرستان جمع‌آوری و با فروشندگان برخورد شده است.

جمع آوری ۱۷۵ هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز از بناب/ دستگیری ۲۴۳ قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی‌الله فرج‌اللهی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بناب که با حضور سردار محمدعلی نصرتی مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان‌شرقی تشکیل یافته بود، از اواخر سال ۹۲ بعد از استقرار دولت تدبیر و امید و تأکیدات استاندار آذربایجان‌شرقی و با سیاست‌هایی که ابلاغ شد، جلسات شورای هماهنگی مواد مخدر که تا حدودی در شهرستان‌ها تعطیل شده بود، فعال شد و از آن تاریخ بطور مستمر ماهانه یک جلسه تشکیل می‌شود.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با دو رویکرد مبارزه با حمل و توزیع، قاچاقچیان مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان تابلودار و آموزش و آگاه سازی جهت پیشگیری تلاش می‌کند.

این مسؤول اضافه کرد: در ۶ ماهه گذشته با تشکیل ۶ جلسه ۵۰ مصوبه داشتیم که ۴۳ مصوبه آن اجرایی شده و ۷ مصوبه دیگر نیز در دست اقدام است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب تصریح کرد: در طول شش ماه ۱۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ کیلو افزایش کشفیات داشتیم.

به گفته فرج‌اللهی، در این مدت ۲۴۳ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر و ۹۵ معتاد تابلودار دستگیر شده‌اند و در طول این شش ماه ۵ باند سازماندهی شده موادمخدر در سطح شهرستان متلاشی شده است.

وی، پاکسازی مناطق آلوده روستایی و شهری را از دیگر برنامه‌های این شورا در شهرستان بناب اعلام و اظهار کرد: در شش ماهه اول سال‌جاری ۶۵ مورد طرح پاکسازی در سطح محلات شهری و روستاهای شهرستان انجام شده که در این ارتباط ۳۲ دستگاه خودرو متوقف و ۲۶۰ عدد انواع ابزارآلات مربوط به مواد مخدر نیز کشف شد که این طرح مورد استقبال مردم قرار گرفت و رضایت‌مندی آنها را فراهم کرده است.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه گذشته ۳۲۴ جلسه آموزشی در این ارتباط تشکیل شده و ۷ هزار و ۱۰۵ نفر از قشرهای مختلف مردم در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند که امیدواریم تا پایان سال تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزشی را حداقل به دو برابر افزایش دهیم.

فرج‌اللهی ضمن تأکید بر نظارت دقیق و هرچه بیشتر بر داروخانه‌ها و فروشندگان لوازم بهداشتی تصریح کرد: طی شش ماهه گذشته تعداد ۱۷۵ هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز از سطح شهرستان جمع‌آوری و با فروشندگان آنها برخورد شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.