۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 469941

رئیس فدراسیون اسکی ایران گفت: نمی توان آمار دقیقی از تعداد اسکی‌بازان داد به همین خاطر اسکی‌بازان کشور ساماندهی خواهند شد.

چند نفر در ایران اسکی باز هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، سیدعبدی افتخاری در مجمع انتخاباتی هیئت اسکی استان اردبیل با اشاره به وضعیت اسکی بازان کشور گفت: به دلیل اینکه اکثر اسکی بازان در ورزشهای دیگر هم فعالیت می کنند و در نیمه اول سال بیمه آنها از هیات های دیگر انجام می شود و نیمه دوم سال به ورزش اسکی روی می آورند  تعداد ورزشکاران این حوزه نامشخص است و متاسفانه نمی توان آمار دقیقی از تعداد آنها داد.

به گفته وی قرار است برای ساماندهی اسکی بازان کشور به خانواده اسکی کارت عضویت داده شود تا آمار اسکی بازان کشور احصا شود.

افتخاری در ادامه به برگزاری دور رویداد مهم کشوری اشاره کرد و گفت: فدراسیون دو رویداد مهم ورزشی را در سال جاری دنبال می‌کند یکی از این رویدادها مسابقات آسیایی ژاپن در شهر ساپارو کشور ژاپن است که در اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و رویداد دوم نیز مسابقات قهرمانی جهان در نیمه اول اسفند ماه سال جاری در کشور سوئیس برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ورزشکاران ایرانی در هر دو رویداد در سه رشته آلپاین، صحرا نوردی و اسنوبرد به رقابت می پردازند.

رئیس فدراسیون اسکی ایران با اشاره به اینکه اسکی استان اردبیل نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی خاص است، خاطرنشان کرد: این استان از فضای کافی و مناسبی در بحث اسکی است که با یک برنامه ریزی منسجم و منظم می تواند جوانان با استعداد را به مسابقات و رده های کشوری و جهانی هدایت کند.

وی با یادآوری اینکه اسکی تنها ورزشی است که هم در بعد ورزش و هم بعد گردشگری می توان از آن بهره مند بود، اضافه کرد: با اصلاح برخی ساختارهای این ورزش استان اردبیل  می تواند از پتاسیل این منطقه در فصل خاصی از سال برای جذب گردشگر اقدام کند.

وی با بیان اینکه نگاه قهرمانی به اسکی برنامه‌های متفاوتی را می‌طلبد، افزود: فدراسیون اسکی مطالباتی که در مرحله اول از رئیس جدید هیات اسکی دارد این است که در وهله اول وضع موجود اسکی استان را بررسی کرده و وقت لازم را برای این ورزش گذاشته و خود نیز به ورزش اسکی بپردازد تا بتواند دنیای اسکی را بهتر درک کند.

افتخاری با بیان اینکه باید به مدارس اسکی توجه ویژه ای شود، گفت: رئیس جدید هیئت اسکی استان اردبیل باید نگاه ویژه به مدارس اسکی و همچنین به اسکی سنین پایین توجه کند همچنین  باید به برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری اقدام کند تا سطح دانش مربیان و نیز معرفی آیتم‌های جدید ورزش اسکی در استان اردبیل مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: رئیس هیات استان باید بتواند افراد توانمند را در هیات بکار گرفته  و فضای وحدت و همدلی را در استان ایجاد کند.

به گفته رئیس فدراسیون اسکی ایران آئین‌نامه تاسیس مدارس اسکی در فدراسیون تدوین شده و این آئین‌نامه هفته آینده به هیئهای استانی ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.