قدس آنلاین- بجنورد- کبری علی آبادی:در تازه ترین نشست علنی شورای اسلامی شهر بجنورد، اعضای این شوار با درخواست شرکت آب و فاضلاب مبنی بر موافقت برای اصلاح تبصره سه و افزایش آب ها در قبوض مشترکان موافقت کردند.

چراغ سبز شورای شهر بجنورد برای افزایش آب بهاء بجنوردی ها

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این باره گفت: شرکت آب وفاضلاب استان خواستار اصلاح تبصره سه و تصویب ماده هفت شده است و با رای اعضای شورای شهر، مصوبه پیشین شورای شهر مبنی بر جدول افزایش آب بها بر اساس تبصره سه  احیا می شود.

حسین پیلتن اظهار داشت: پیش از این با وجود مصوبه شورای شهر بجنورد،  جدول مزبور مورد قبول وزارت نیرو قرار نگرفت و ارقام تقلیل داده شد اما برای افزایش توان شرکت آب و فاضلاب برای تامین بخشی از هزینه های اصلاح و نوسازی شبکه ها، آن شرکت خواسته است تا اعضا با این درخواست موافقت کنند.

وی گفت: با اعمال ماده هفت و اصلاح تبصره سه، میزان درآمدهای شرکت آب و فاضلاب از محل تبصره سه طی پنج سال،  ۷۳ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال پیش بینی شده است که باید صرف نوسازی و اصلاح شبکه های فرسوده شود.

تخلف در واگذاری ۸ قطعه زمین

رسیدگی به تخلف شهردار پیشین در واگذاری هشت قطعه زمین به پیمانکاران شهرداری دیگر موضوعی بود که در نشست علنی شورای شهر بجنورد بررسی شد.

رئیس شورای شهر بجنورد در این باره گفت: این زمین ها بابت بدهی شهرداری به هشت پیمانکار داده شده است اما قیمت گذاری این زمین ها تنها توسط یک کارشناس انجام شده بود.

عضو شوررای شهر بجنورد نیز گفت: واگذاری این زمین ها در زمانی اتفاق افتاده است که شهردار وقت اختیاری نداشت و از او سلب اختیار شده بود بنابراین در واگذاری زمین، تخلف صورت گرفته است.

رضا فیروزه اظهار داشت: تخلف شهردار وقت در این باره محرز است و به نظر می رسد برای رسیدگی به این امر باید سازمان بازرسی ورود داشته باشد.

دیگر عضو شورای شهر بجنورد نیز گفت: شهرداری طلبکاران زیادی دارد و پرداخت مطالبه برخی از پیمانکاران حدود سه سال به طول کشیده است و این جای سوال است چرا تنها این هشت پیمانکار با دریافت زمین به حقوق خود رسیده اند.

هاتفی با بیان اینکه اقدام شهردار پیشین در این باره به دور از عدالت بوده تصریح کرد: سوال این است که این پیمانکاران با چه ارتباطی توانسته اند طلب خود را با زمین تهاتر کنند.

وی گفت: اکنون برخی از پیمانکاران زمین دریافت شده را به شخص دیگری فروخته اند.

اعظم اسادات افشین فر دیگر عضو شورای شهر بجنورد نیز خواستار ورود سازمان بازرسی برای رسیدگی به تخلف شد و گفت: البته پیمانکاران باید به حقوق خود دست پیدا می کردند اما باید مشخص شود این زمین ها با چه قیمت به طلبکاران داده شده است.

براساس رای موافق اعضای شورای شهر بجنورد این تخلف برای قمیت گذاری دوباره و انجام کارشناسی سه نفره به کارشناسان  ارجاع داده می شود.

تامین مبلغ برای ساخت موکب دراربعین

تامین ساخت موکب در اربعین دیگر موضوع مورد بررسی اعضای شورای شهر بجنورد در نشست علنی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: این استان باید برای ساخت این موکب 500 میلیون تومان اعتبار هزینه کند که سهم شهرداری بجنورد در این زمینه تامین 50 میلیون تومان است.

سید حسین نقیب، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد  با بیان اینکه تامین این رقم از منابع شهرداری مناسب نیست گفت: بهتر است محل تامین این اعتبار از محل منابع دولتی نباشد.

در نهایت تامین این میزان اعتبار توسط اعضا مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.