قائم‌مقام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ما جهت راه‌اندازی مناطق ویژه انرژی‌های نو در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی می‌کنیم، چرا که پتانسیل خوبی در زمینه انرژی خورشید، باد و آب در این منطقه وجود دارد.

آماده راه‌اندازی مناطق ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر در سیستان و بلوچستان هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمود مولانژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اجلاس بین‌المللی "انرژی‌های نو" که با حضور مهمانان داخلی و خارجی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان یک مولفه اساسی در زمینه توسعه اقتصادی کشورها نقش‌آفرینی می‌کنند.

قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: با توجه به روند رو به کاهش سوخت‌های فسیلی در دنیا، امروز بشر به‌جد به‌دنبال راه حل است و می‌خواهد روی انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند.

وی بیان کرد: در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هزینه تولید فناوری بالا است و همه کشورها نمی‌توانند در این زمینه به تنهایی سرمایه‌گذاری کنند، بنابراین همکاری با سایر کشورها می‌تواند راهگشا باشد.

مولانژاد گفت: برگزاری این اجلاس و همایش‌هایی از این دست در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مهم است و به ارائه راهکارهای لازم در زمینه بهره‌وری بهینه از انرژی‌های نو کمک می‌کند.

قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ما جهت راه‌اندازی مناطق ویژه انرژی‌های نو در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی می‌کنیم، چرا که پتانسیل خوبی در زمینه انرژی خورشید، باد و آب در این منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز اقتصاد ما وابسته به صادرات نفت و گاز است که اگر این روند ادامه پیدا کند در آینده کشور ما با شکل مواجه می‌شود. امروز این نیاز به شدت احساس می‌شود که ایران باید بیشتر از سایر کشورها در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری و پژوهش کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.