قدس آنلاین- بجنورد-کبری علی آبادی: رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی تا دو ماه دیگر برای خدمات رسانی به بیماران سرطانی به بهره برداری می رسد.

دستگاه شتاب دهنده خطی در خراسان شمالی به زودی نصب می شود

سید حمید حریری در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، با بیان اینکه هنوز در استان یک دستگاه شتاب دهنده خطی وجود ندارد گفت: اکنون 600 بیمار مبتلا به سرطان از این استان برای انجام پرتو درمانی به مشهد و یا تهران اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: هر بیمار برای انجام پرتو درمانی باید 40 روز در مشهد اقامت داشته باشد و این مدت اقامت هزینه ها را دو چندان می کند.

وی گفت: در  خراسان رضوی چندین دستگاه شتاب دهنده خطی به بیماران خدمات رسانی می کند اما در این استان حتی یک دستگاه وجود ندارد.

حریری افزود: این انجمن نیز پیگیر است تا یک دستگاه شتاب دهنده خطی تامین کند تا به بیماران مبتلا به سرطان خدمات رسانی کند.

وی با بیان اینکه بیماران سرطانی سخت ترین دردها را تحمل می کنند و گران ترین دارو ها را نیاز دارند گفت: اکنون یکهزار و 580 بیمار سرطانی از خدمات این انجمن بهره مند هستند و بیشتر آنان از قشر ضعیف و محروم جامعه هستند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت بالای داروها و هزینه های هنگفت درمان توان اقتصادی خانواده های بیماران مبتلا به سرطان را خدشه دار کرده است و بسیاری را به زیر خط فقر برده است.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی 600 زن به بیماری سرطان مبتلا هستند که  300 نفر از این زنان به سرطان های تخصصی بانوان مبتلا هستند و 216 نفر نیز با سرطان برست دست و پنجه نرم می کنند. 

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.