قدس آنلاین: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از پیش بینی هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران استان خراسان رضوی کربلای معلی در ایام اربعین و نیز برای پیاده روی اربعین خبر داد.

پیش بینی ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران خراسانی کربلا در ایام اربعین

ابراهیم نصری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به این که بر اساس تصمیم گیری ستاد اربعین کشور، مرز خروجی تعیین شده برای شهروندان استان خراسان رضوی فقط مرزهای شلمچه و چذابه است، افزود: این هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران راهپیمایی اربعین حسینی (ع)  از استان خراسان رضوی از طریق مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان رضوی معین استان خوزستان تعیین شده  به تشکل های صنفی بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان ابلاغ شده است از صدور بلیط و قرارداد دربستی  و صورت وضعیت برای مرز مهران اکیداً‌اجتناب نمایید.

نصری اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جاری مرز خروجی زائرین استان ، شلمچه و جزابه تعیین شده و از طرفی با وجود ظرفیت ریلی استان ، هماهنگی های لازم در خصوص تامین افزایش توان ریلی برای جابجایی زائرین برای حفظ ایمنی بیشتر زائرین، با اداره کل راه آهن استان صورت پذیرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: پیش فروش بلیت اتوبوس برای مرز شلمچه از ۱۴ آبان ماه جاری و برای مرز چذابه از ۱۵ آبان ماه جاری آغاز شده است و تا ۳۰ آبان از طریق همه سامانه های اینترنتی خرید بلیت، دفاتر فروش بلیظ سطح شهر و تلفن رزرواسیون ۳۸۰۸۶  ادامه دارد.

وی درباره نرخ بلیت اتوبوس از مشهد به چذابه و یا شلمچه نیز گفت: نرخ بلیت اتوبوس در نظر گرفته شده توسط بخش حمل ونقل مسافر  از شهر های این استان  به چذابه و یا شلمچه نسبت به نرخ استان های همجوار کمتر است.

نصری افزود: زائران، هم می توانند فقط برای رفت نسبت به انعقاد قرارداد اتوبوس اقدام کنند و هم به صورت رفت و برگشت با قیمت بلیت مذکور قرارداد منعقد کنند.

وی با تاکید بر این که محدودیتی برای فروش بلیت نداریم؛ گفت: هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری در سطح استان داریم که دستور داده شده تا به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین همه آماده و حتی در صورت لزوم سرویس های  غیر ضروری حذف خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: توصیه ما این است که زائران به صورت گروهی به شرکت های حمل و نقل مراجعه کنند و قرارداد دربستی منعقد کنند تا در برگشت مشکلی نداشته باشند.

وی به زائرانی که قصد عزیمت به مرز کشور عراق به منظور تشرف به کربلا با اتوبوس را دارند توصیه کرد تا هر چه سریع تر نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت های حمل ونقل مسافر اقدام  تا در روز های پایانی با کمبود عرضه و افزایش احتمالی نرخ مواجه نشود.

نصری همچنین خواستار خودداری زائرین از مذاکره و یا انعقاد قرارداد به صورت مستقیم با رانندگان شد.

وی با تاکید بر این که رسالت اصلی کمیته حمل و نقل  ستاد پشتیبانی اربعین استان  تامین ناوگان مورد نیاز و ایمنی سفر و هماهنگی بین دستگاههای عضو و تشکل های صنفی  است، افزود: تاکید شده مدیران فنی شرکت های مسافربری قبل از انجام سفر، بازدیدهای فنی  اتوبوس ها داشته باشند.

مسوول کمیته حمل و نقل ستاد پشتیبانی اربعین در خراسان رضوی همچنین به شرکت در ۱۰ جلسه ستاد پشتیبانی پیاده روی اربعین در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: اداره کل راهداری و  حمل و نقل  جاده ای خراسان رضوی مسئولیت کمیته حمل و نقل ستاد پشتیبانی راهپیمایی اربعین در خراسان رضوی را بر عهده دارد که تاکنون ۴ جلسه این کمیته با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شامل حج و زیارت، پلیس راه، راه آهن، فرودگاه و تشکل های صنفی استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: کمیته حمل و نقل ستاد پشتیبانی اربعین در خراسان رضوی با حضور نمایندگان اداره کل راهداری و  حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ، نماینده  شرکت های حمل ونقل مسافر خراسان رضوی و حج و زیارت استان در طبقه همکف پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد از ۲۰ آبان مستقر است و ضمن نظارت بر انعقاد قرارداد برای اعزام زائران اربعین با اتوبوس، به شکایات احتمالی زائران رسیدگی می کند. همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۲۵ و نیز شماره تماس ۳۸۵۱۹۵۰۲ به منظور دریافت شکایات احتمالی زائران در نظر گرفته شده است.

نصری اظهار داشت: یک بسته فرهنگی هم میان زائران اربعین توزیع می شود که در آن اطلاعیه ای تنظیم شده و در اختیار مسافران قرار می گیرد که اگر در طول مسیر با مشکلی مواجه شدند، با شماره های مشخص شده تماس بگیرند./

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.