قدس آنلاین: معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ارتباط جوانان با قرآن زمینه تکوین هویت را ایجاد می‌کند همچنین در پرتو این ارتباط توانایی تحول برای فرد و جامعه ایجاد می‌شود.

ارتباط جوانان با قرآن زمینه‌ساز ایجاد تکوین هویت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا صادق‌زاده، در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور ضمن ارزیابی مثبت این دوره از جشنواره اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی دانشجویی با دیگر فعالیت های قرآنی کشور تفاوت دارد زیرا دانشجویانی که در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند جوانان مومن هستند و با علاقه به قرآن توجه می‌کنند که در هویت آنان بسیار تاثیرگذار است.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه بحران هویت در بین جوانان بسیار مسئله‌ساز است عنوان کرد: ارتباط جوانان با قرآن زمینه تکوین هویت را ایجاد می‌کند همچنین در پرتو این ارتباط توانایی تحول برای فرد و جامعه ایجاد می‌شود و جوانانی که با عشق به فعالیت های قرآنی می‌پردازند روز به روز به حیات طیبه نزدیک تر می‌شوند و موقعیت جامعه را نیز اصلاح می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره قرآن و عترت ویژگی خاص دارد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این دوره از جشنواره این است که در کنار فعالیت های هنری، پژوهشی و آموزشی در حوزه قرآن، در بخش نهایی این جشنواره جلسه آشنایی با قرآن پژوه معاصر، علامه طباطبایی، برگزار می‌شود که این گامی موثر برای عبور از ظاهر قرآن به محتوای آن است.

صادق‌زاده تصریح کرد: آشنایی با مفاهیم برجسته قرآن نیازمند آشنایی با آثار علامه طباطبایی است و فردا یادواره این عالم بزرگوار با قرائت پیام آیت‌الله جوادی آملی و حضور شاگردان شاخص این علامه برگزار می‌شود و امیدواریم نقش موثر در گسترش و ارتقا فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

مسئول برگزاری سی و یکمین دوره جشنوارهملی قرآن و عترت دانشجیان سراسر کشور با اشاره به حضور پر رنگ دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در جشنواره های قرآنی گفت: امیدواریم دانشجو معلمان که وظیفه ارتباط با نسل آینده و دیندار بار آوردن نسل جدید را دارند در فعالیت‌های قرآنی حضور گسترده‌تر داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.