ایلام- معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از زائران که قبلاً نیز از طریق مرز مهران تردد داشته و نزدیکی و امنیت مرز مهران را تجربه کرده اند هرساله از این مسیر به عتبات عالیات مشرف شوند و همین عامل باعث افزایش حجم زائران در این پایانه مرزی شده است.

تجربه و نزدیکی مسیر دلیل استقبال زائران از مرز مهران است

سعید منتظرالمهدی در فرودگاه شهدای ایلام در گفت گو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه زائران امسال شور و شعف وصف ناشدنی برای زیارت عتبات عالیات دارند افزود: علی رغم اینکه امکانات و تسهیلات لازم  از سوی سازمان ها، نهادها، مجموعه های پلیس و همه دستگاه های مرتبط اندیشیده و پیش بینی شده بود، امروز شاهد هستیم که در مرز بین المللی مهران به دلیل حجم زیاد زائران، تردد بسیار مشکل شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل استقبال بیش از حد زائران از مرز مهران، خروج از این مرز دشوار شده است، افزود: هرچند که همه توصیه ها به زائران، انتخاب دیگر مرزها برای ورود به کشور عراق بوده است اما زائران زیادی این مسیر را برمی گزینند و به طرف مرز مهران رهسپار می شوند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که زمینه تردد زائران از این مرز را تسهیل کنیم بیان داشت: از تمام توان و نیروی مجموعه های مرتبط استفاده خواهیم کرد تا روند عبور و مرور زائران در مرز مهران تسریع یابد و این عزیزان کمتر با مشکل و معطلی مواجه شوند.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه ظرفیت مهران تقریباً تکمیل است، یادآور شد: به زائران توصیه شده و می شود که از طریق مرزهای شلمچه و چزابه راهی عتبات عالیات شوند.

وی با اشاره به اینکه در مرزهای چزابه و شلمچه زیرساخت ها و ظرفیت های بهتری فراهم است، خاطرنشان ساخت: بسیاری از زائران که قبلاً نیز از طریق مرز مهران تردد داشته و نزدیکی و امنیت مرز مهران را تجربه کرده اند، سعی دارند که هرساله از این مسیر به عتبات عالیات مشرف شوند و همین عامل باعث افزایش حجم زائران در این پایانه مرزی شده است.

معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه خوشبختانه با همکاری، هماهنگی و همراهی مرزبانی و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و وزارت کشور ایران و عراق، در مرزهای کشور امنیت کامل برقرار است، تأکید کرد: ما از اینکه نمی توانیم به نحو شایسته و بایسته از زائران اباعبدالله الحسین(ع) استقبال و پذیرایی کنیم و زمینه خروج آن ها را از مرز فراهم نمائیم، واقعاً شرمنده ایم.

وی افزود: یکی از نگرانی های فراروی ما، بازگشت زائران از مراسم باشکوه اربعین بویژه افزایش سیل جمعیت به طرف مهران است، گفت: تمام هم و غم و ساز و کارهای ما این است که زمینه بازگشت زائران از عتبات عالیات به موطن های شان را به نحو مطلوب مدیریت و فراهم نمائیم.

وی از زائران حضرت سیدالشداء(ع) التماس دعا داشت و یادآور شد: امیدواریم که با دعای خیر این عزیزان بتوانیم خادمان خوبی باشیم و به نحو احسن انجام وظیفه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.