​ایلام- فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: شرط عبور از مرزها، داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است و مرز بین المللی مهران همچنان بر روی زائران فاقد مدارک و مستندات قانونی خروج از مرز، بسته است.

شرط عبور از مرزها، داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است

مراد ناصری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه تمام امکانات و زیرساخت های لازم برای استقبال، پذیرایی، اسکان، تغذیه، حمل و نقل و تردد زائران در شهرستان مهران فراهم است، اظهار داشت: روزانه علاوه بر انواع پذیرایی، بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم نیز بین زائران توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران از عتبات عالیات آغاز شده است، افزود: خوشبختانه زائران امسال زمان سفر خود را بهتر از سنوات قبل مدیریت نموده و پس از تشرف و زیارت، بازگشت به کشور را آغاز کرده اند.

فرماندار شهرستان مرزی مهران بابیان اینکه هم اکنون روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور می شوند، بیان داشت: تا کنون بیش از یک میلیون نفر بصورت قانونی و از طریق مرز مهران به طرف عتبات عالیات رهسپار شده اند.

مراد ناصری با اشاره به اینکه تا کنون بیش از۳۰۰ هزار نفر نیز از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شده اند، یادآور شد: پیش بینی می شود که پس از برگزاری مراسم اربعین در کربلا، حجم زیادی از زائران از طریق مرز مهران وارد کشور شوند.

وی با بیان اینکه در مهران تقریباً بیش از ۱۵۰ هزار خودرو پارک شده است، خاطرنشان ساخت: با توجه به حجم جمعیت و خودوها، ترافیک حاکم بر راه های مواصلاتی و معابر مهران کاملاً طبیعی و عادی است.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای مهران در حال تردد هستند، تصریح کرد: در مسیرهای منتهی به مرز مهران تردد به راحتی در حال انجام است.

مراد ناصری با اشاره به اینکه خدمات، زحمات و تلاش های شبانه روزی و خالصانه مردم ایلام و مهران، نهادها و دستگاه های خدمات رسان، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، مرزبانی، یگان ویژه، سپاه و بسیج و همه آحاد جامعه واقعاً وصف ناشدنی و شایسته تقدیر است، تأکید کرد: اربعین بی نظیرترین  همایش جهانی است که امورات، کارها و برنامه ها توسط خود مردم مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه از همه رسانه های دیداری و شنیداری انتظار می رود که این اوج عظمت و اقتدار مردمی، به درستی پردازش و منتشر شود، گفت: متأسفانه در آستانه اربعین و به دلیل تلاقی ورود و خروج زائران در مرز مهران و ازدحام کم نظیر جمعیت، طرف عراقی اجازه ورود به عراق را نمی دهد و زائران زیادی در این مرز معطل می شوند.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه علت اصلی بروز و ظهور برخی از مشکلات در مرز مهران، ورود و حضور تعداد زیادی از زائران فاقد ویزا و گذرنامه است، اظهار داشت: متأسفانه علی رغم توصیه ها و هشدارهای مؤکد و مکرر، خیلی از زائران بدون ویزا و گذرنامه در این مرز حضور پیدا می کنند و مشکل آفرین می شوند.

مراد ناصری با بیان اینکه طرف عراقی تحت هیچ شرایطی به زائران بدون گذرنامه و ویزا، اجازه ورود نمی دهد، افزود: شرط عبور از مرزها، داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است و مرز بین المللی مهران همچنان بر روی زائران فاقد مدارک و مستندات قانونی خروج از مرز، بسته است.

وی با اشاره به سفر وزیر کشور به مرز مهران، بیان داشت: وزیر کشور امروز و به منظور بازدید از مرز مهران و ارزیابی روند تردد زوار و بررسی امکانات، زیرساخت ها و ظرفیت ها، در مرز بین المللی مهران حضور خواهند یافت.

فرماندار شهرستان مرزی مهران یادآور شد: امیدواریم که زائران زمان سفر خود را به درستی مدیریت کنند تا به راحتی به موطن خود بازگردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.