بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:ما انقلاب کردیم و انقلاب ما اسلام ما است و اسلام نسخه شفابخشی بدون ادعا و شعار است.

اسلام نسخه شفابخشی بدون ادعا و شعار است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز  به مناسبت هفته بسیج در دیدار جمعی از بسیجیان و طلاب  استان افزود:  واقعیت اسلام چه از نظر فردی، اجتماعی، نظامی و سیاسی هر کجا درست پیاده کنیم با موفقیت همراه است و هر کجا با مشکل روبه‌رو می‌شویم جایی است که به شعار و ادعا اتکا کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عالم بر شخصی خاص تطبیق داده نمی‌شود بیان کرد: هر کس هر چه می‌داند به نسبت آن عالم است و باید به آن عمل کند زیرا قوام دنیا و دین ما این است که به آن عمل کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی نامیدند اما شرط آن را عمل گذاشتند تصریح کرد: دنیا، دین و آخرت ما درست نمی‌شود مگر به آن عمل کنیم زیرا اگر عمل در کاری نباشد دردی درمان نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید از یادگرفتن آن چیزی که نمی‌داند امتناع کند خاطرنشان کرد: چنانچه به آنچه که می‌دانیم عمل نکنیم صحنه و میدان را به جاهلان سپرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در مسائل اقتصادی نیز همین طور است و از نظر استعدادهای اقتصادی همه یکسان نیستند و عده‌ای قوی و عده‌ای ضعیف هستند و در این راستا به یک طرح عادلانه نیاز است تا در این طرح از فردی که قوی است انفاق شود و به فرد ضعیف داده شود تا قوام جامعه از نظر اقتصادی قابل قبول شود.

عبادی با بیان اینکه اگر اعتبارات به جا مصرف شود به یک جامعه بی‌نیاز دست می‌یابیم اظهار داشت: همچنین اگر اعتبارات بی‌جا مصرف شود و جایی اختلاس شد و جایی دیگر فردی نان برای خوردن نداشت نتیجه‌اش این است که آن فرد ضعیف نیز به دنبال قاچاق و دزدی و خلاف می‌رود تا از دزدان عقب نماند.

وی افزود: در این صورت جهل بر جامعه غالب می‌شود و نمی‌توان جامعه را به سمت رشد و پیشرفت برد و آبروی انقلاب و پیشوایان نیز از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کشور ما از نظر مادی و معنوی در اوج است گفت: با وجود ۴ فصل و وجود مرزهای آبی و خاکی در کشور و انواع و اقسام زمین‌های کشاورزی و مردمی با استعداد از مستعدترین نسلها هستیم اما هیچ دشمنی مانند خودمان نمی‌تواند به خودمان ضربه بزند.

عبادی بیان کرد: مشکلات ما از طرف خود ماست زیرا جاهلانه عمل می‌کنیم اگر عالمانه عمل می‌کردیم اختیار جامعه را دست افراد پارتی‌باز و نالایق نمی‌دادیم و تمام مشکلات کشور و جامعه برعهده خود ماست که در این زمینه خیلی قابل ملامت هستیم.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای عالم مانند ایران اختیارات واقعی دست مردم نیست افزود: پس باید فردی انتخاب شود و سرنوشت دنیا به دست فردی سپرده شود که جامعه را نابود نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.