یزد- استاندار یزد ظهر شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: برای مدیریت و حفاظت از منابع آب استان نیاز به ارائۀ آمارهای درست و منطبق با واقعیت های موجود بر پایۀ مطالعات دقیق و کار کارشناسی داریم.

 مدیریت منابع آب استان با ارایه آمار درست ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی در این نشست با بیان اینکه نباید تفاوت آماری را در ارایۀ گزارش ها شاهد باشیم گفت: ما براساس آمار و اطلاعات ارائه شده در نشست های گوناگون برای استان در حوزه های مختلف تصمیم می گیریم و این آمار باید درست و بر پایه مطالعات دقیق و گزارشات مستند و مستدل ارائه شود.

وی اظهار داشت: ارائه آمار نادرست برای مردم و زندگی آنها مشکلاتی را ایجاد می کند و اگر اطلاعات ارائه شده به جامعه، منطبق بر واقعیتها نباشد موجب بی اعتمادی در مردم می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف آب کشاورزی استان افزود: با توقف توسعه سطح زیرکشت در استان، الگوی کشت را ملاک قرار داده و با بکارگیری شیوه های فنی و مهندسی کشاورزی با کاهش مصرف آب به سمت افزایش تولید محصولات کشاورزی گام برداشته ایم.

میرمحمدی اصلاح شیوه های آّبیاری و استفاده از روشهایی که مصرف آب کشاورزی را به حداقل برساند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشت گلخانه ای در استان جایگزین کشت غرقآبی و محصولات پرآبخواه شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه با مدیریت صحیح و اجرای برنامه های عملیاتی مناسب می توانیم مانع از بین رفتن منابع آبی استان شویم، گفت: رویکرد برنامه ها در استان باید به سمت مدیریت مصرف آب کشاورزی و استقرار صنابع کم آبخواه باشد.

وی افزود: گاهی لازم است برای منافع و رفاه و آسایش مردم برخی چاههای کشاورزی استان به موارد غیرکشاورزی و صنعتی تغییر کاربری داده شوند که این تغییرکاربری نیز باید با کار کارشناسی و مطالعه دقیق باشد و اطلاعات کامل این تغییر کاربری به صورت شفاف در اختیار مردم قرار داده شود.

میرمحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مسائل خشکسالی و کم آبی استان باید از طریق صداوسیمای مرکز یزد و رسانه ها به نحو شایسته اطلاع رسانی شود تاکید کرد: در این مسئله با ضعف هایی روبرو بوده ایم و این هنر روابط عمومی هاست که به کمک رسانه ها شرایط آبی استان را برای مسئولان کشوری و مردم به خوبی و منطبق بر واقعیت های موجود تبیین و تشریح کنند.

   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.