گناباد-رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان در گناباد اشتغال آنان است، به گونه‌ای که در حال حاضر از دو هزار و۲۶ معلول گناباد تنها ۴۵۱ نفر شاغل هستند و ۷۵۵ نفر باید مشغول به کار شوند.

علت بی توجهی به معلولان گناباد نامعلوم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجتبی حسین نژاد در این رابطه گفت: علی رغم اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی محیط برای معلولان، متأسفانه هنوز وضعیت مناسب سازی محیط در گناباد مطلوب نیست.

وی افزود: حوزه توانبخشی بهزیستی تنها متولی امور معلولین است که برای پیشگیری از بروز بیشتر ناتوانی و ایجاد فرصت‌های برابر، سعی در خودکفایی فرد دارای ناتوانی دارد.

وی گفت: در حوزه اشتغال معلولین، سازمان بهزیستی برای معلولینی که توانایی کار دارند، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند که در این راستا طی سه سال اخیر ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به معلولین گناباد اعطا شده است.

وی یکی از خدمات مورد نیاز برای معلولین را مناسب سازی محیط دانست و افزود: علی رغم اقدام‌های انجام شده در حوزه مناسب سازی محیط برای معلولین، متأسفانه هنوز وضعیت مناسب سازی محیط در گناباد مطلوب نیست و این امر نیازمند اعتبارات استانی است که جذب این اعتبارات درحال پیگیری است.

فرماندار گناباد نیز در این رابطه بیان کرد: اقدام‌هایی که سازمان بهزیستی در حوزه توان بخشی معلولین انجام می‌دهد، قابل تشکر است، اما پیشگیری از معلولیت از توانبخشی آنان اهمیت بالاتری دارد.

نبی پور افزود: البته معلولیت‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه را نمی‌توان به طور کامل پیشگیری کرد، اما معلولیت‌های ژنتیکی را می‌توان پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای گناباد از درصد معلولیت بالایی برخوردار هستند، اذعان کرد: بی‌توجهی و ناآگاهی در جامعه سبب افزایش معلولیت می‌شود، لذا باید آگاهی در سطح جامعه در خصوص معلولیت افزایش یابد.

وی با انتقاد از اجرا نشدن قانون پذیرش سه درصد معلولین در استخدام ادارات گناباد گفت: باید به معلولین توجه بیشتری شود و کارهایی که معلولین توانایی انجام آن را دارند به آن‌ها واگذار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.