دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: چهارمین دوره طرح لشکر فرشتگان با محوریت پرداختن به زندگی و فعالیت های انقلابی مرحوم مرضیه دباغ (حدیدچی) برگزار می شود.

طرح لشکر فرشتگان با محوریت سرگذشت پژوهی مرضیه دباغ برگزار می شود

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حامد علامتی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این طرح که ویژه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم در امتداد طرح همکلاسی آسمانی ویژه پسران است به منظور سرگذشت پژوهی و پاسداشت زنان مجاهد مسلمان از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است.
وی ادامه داد: در لشکر فرشتگان تمرکز روی دو اولویت جاری سازی موضوع شهید و شهادت به عنوان یک ظرفیت تربیتی در مدارس دخترانه و بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت های یک بانو در عرصه های مختلف جهاد است.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان داشت: لشکر فرشتگان توسط گروه های سرگذشت پژوهی در مدارس و گروه های برگزار کننده یادواره های شهری در قرارگاه های عملیات شهری اجرا می شود.
علامتی اضافه کرد: این طرح اکنون ویژه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم است که در نظر است از سال آینده توسط دختران مقطع متوسطه اول نیز به اجرا درآید.
وی هدف از اجرای این طرح را تقویت هویت انقلابی، پیوند قلبی و احساس مسوولیت نسبت به ارزش های اسلامی و انقلاب در پرتو ارتباط با زنان مجاهد مسلمان، شناخت استعدادها و توانمندی های بانوان در جهت الگوگیری دختران دانش آموزان از آنها و شناخت دانش آموزان از توانمندی های زنان در عرصه های مجاهدت و پایداری برشمرد.
علامتی، کشف سهم زنان در تحقق جهاد کبیر، تقویت بردباری و سازگاری دانش آموزان دختر با الگوگیری از زنان مجاهد و تکریم آنها، مسوولیت پذیری در برابر نظام و جامعه در بین دانش آموزان دختر و توجه به توانایی ها و ظرفیت های خاص دختران در مسوولیت پذیری اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای طرح لشکر فرشتگان عنوان کرد.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یادآورشد: این اتحادیه به عنوان یک نهاد ارزشی وظیفه خود می داند نسبت به پاسداشت مقام زن مجاهد و ایثارگر در جهان اسلام با اجرای طرح لشکر فرشتگان اقدامات شایسته ای انجام دهد و در مقابل هجوم دشمنان داخلی و خارجی که نسبت به کمرنگ کردن و از بین بردن اهمیت موضوع جهاد و شهادت در بین نسل چهارم انقلاب تلاش می کنند، گام موثری بردارد.
علامتی افزود: با این رویکرد هر انجمن اسلامی مدرسه یک پایگاه برای زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج فرهنگ مجاهدت و پایداری و هر قرارگاه مدرسه ای یک سنگر جریان ساز در موضوع شهید و شهادت است.
وی با اشاره به اینکه طرح لشکر فرشتگان دارای سطوح مختلفی است، یادآورشد: در سطح مدرسه دانش آموزان با شناسایی زن مجاهد و ایثارگر با هدف مواجهه تربیتی دانش آموزان با این افراد و تهیه مستندات درباره زنان مجاهد مسلمان به مصاحبه با وی می پردازند.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه این طرح از اول دی ماه کلید می خورد و تا اول بهمن ماه ادامه دارد، گفت: در سطح شهری نیز بر اساس مستنداتی که دانش آموزان در مدارس جمع آوری می کنند کار تحقیق روی سرگذشت زنان مجاهد مسلمان را آغاز خواهند کرد و در نهایت در تیر و خردادماه سال آینده موظف هستند نتایج محصولات خود را در بخش یادواره های شهری پایگاه اینترنتی اتحادیه بارگذاری کنند.
علامتی با اشاره به اینکه یادواره های شهری با بهره گیری از آثار منتخب ارسالی برگزار می شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم یادواره ملی لشکر فرشتگان را آبان ماه سال ۹۶ با موضوع زن مجاهد مسلمان و معرفی فعالیت های برتر و دعوت از زنان مجاهد مسلمان برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: برای پشتیبانی از این طرح دفترچه های سرگذشت پژوهی مختص مدارس و نرم افزار طرح لشکر فرشتگان نیز با موضوع معرفی زنان مجاهد مسلمان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطرنشان کرد: این طرح تلاش دارد تا به شناسایی زنان مجاهد مسلمان که از شروع نهضت انقلاب اسلامی و سپس در دوران دفاع مقدس همواره در کنار و یار انقلاب بوده اند، بپردازد و در این میان تمامی زنان مجاهد فارغ از دسته بندی جناحی و سیاسی معرفی و تقدیر می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.