کرج: رئیس اداره محیط زیست کرج متضرران اصلی تصرف اراضی جاده چالوس را بومیان منطقه دانست و گفت: اولین فایده حفظ عرصه های ملی متوجه ساکنان منطقه است زیرا این تصرفات و تغییر کاربری ها ضربه های جبران ناپذیری به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌کند.

متضرران اصلی تصرف اراضی جاده چالوس بومیان منطقه هستند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا لشگری اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد تصرف های فراوانی در اراضی ملی به ویژه جاده چالوس بودیم.

وی ادامه داد: رفع برخی از این تصرفات و در برخی موارد تخریب آنها علاوه براین که هزینه زیادی که به نظام جمهوری اسلامی تحمیل می کند، تبعات روانی نامناسبی نیز در جامعه به همراه دارد.

رئیس اداره محیط زیست کرج افزود: بدون شک اصلاح این وضع جز از طریق آموزش، اطلاع رسانی و جلب مشارکت جوامع محلی ممکن نخواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت عملکرد مناسب‌تر دستگاه های مرتبط با موضوع تصرف اراضی ملی، افزود: دستگاه‌های دولتی با وظایف مشابه می توانند با تجمیع نیروها نقش کاملتر و موثرتری در اجرای وظایف خود ایفا نمایند.

لشگری گفت: با توجه به وسعت تصرفات و گستردگی ساخت و سازهای غیر مجاز در محور کرج چالوس هر گونه آزاد سازی و تخریب بدون مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط و پشتیبانی مراجع قضایی و ‌نیروی انتظامی امکان پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.