کرج- صبح چهارشنبه طرح خدمات رسانی زمستانی آغاز شد و دستگاه های امدادی و اجرایی استان البرز با انجام رزمایشی توان خود را برای امدادرسانی به مسافران جاده ای به نمایش گذاشتند.

طرح خدمات رسانی زمستانی در البرز آغاز شد/کاهش تلفات جاده ای از ابتدای سال

به گزارش قدس آنلاین، رئیس پلیس راه استان البرز در این رزمایش در محل ستاد فرماندهی انتظامی البرز با اشاره به نقش مهم نیروی های امدادی در راه های استان اظهار کرد: با همکاری مردم ازابتدای سال جاری تاکنون سه درصد تصادف های فوتی استان کاهش یافته است.

سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون آمار تصادف های منجر به فوت ۱۹ درصد، تصادف منجر به جرح۴۷درصد و تصادفات خسارتی ۹ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دراجرای طرح زمستانی، تیم های گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه به صورت شبانه روزی در جاده های این استان مستقر می شوند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: در این طرح برای رفع موانع ترافیکی، امداد و نجات و کمک به مسافران در مواقع نیاز، ادارات راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای، استانداری، شهرداری، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، هواشناسی، رسانه ها، امداد خودرو و سایر سازمان های مرتبط مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز به دلیل اینکه شاهراه ارتباطی ۱۴ استان کشور است ازابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۲میلیون و ۲۵۷هزار و ۴۰۴تردد درراه های این استان انجام شده که این استان به عنوان پرتردد ترین استان کشور شناخته شده است .

وی گفت: میانگین روزانه تردد درراه های البز یک میلیون و ۳۵۰ هزار وسیله نقلیه است و آمار تردد هرخط عبور در ساعت نیز میانگین یک هزار و ۴۶۰ خودرو ثبت شده که می طلبد با توجه به این شرایط برنامه ریزی های مدون و دقیق تری انجام شود.

وی افزود: با تعامل و همکاری دستگاه های امدادی وخدماتی در البرز شاهد همکاری خوبی در بخش امدادرسانی باشیم.

کامرانی صالح یادآورشد: در اجرای طرح زمستانی با رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن بدون اغماض برخورد قانونی می شود و از ادامه حرکت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین از افزایش امکانات و تجهیزات پلیس راه استان در این طرح زمستانی خبر داد و گفت: پلیس امسال با بکارگیری تجهیزات و امکانات موجود و اعمال قانون و محدودیت های خاص برای تردد خودروها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن تلاش خواهد کرد.

رئیس پلیس البرز یادآورشد: دراجرای طرح زمستانی ۱۰۰ تیم عملیاتی درصحنه حضور خواهند داشت و ۱۰ تیم نظارتی نیز دراجرای این طرح همکاری دارند .

وی افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه و روان سازی ترافیک، جلوگیری از انسداد جاده ها و ترافیک احتمالی، رسیدگی سریع به حوادث جاده ای و امدادرسانی به موقع به مسافران و در راه مانده از اهداف مهم اجرای این طرح زمستانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.