مقامات الجزایر مشارکت مغرب در کنفرانس مشترک الجزایر–آفریقا درباره اقتصاد و سرمایه گذاری را به دلیل اعزام یک یهودی طرفدار رژیم صهیونیستی به این کنفرانس لغو کردند.

لغو مشارکت مغرب در اجلاس الجزایر به دلیل اعزام نماینده حامی اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، الجزایر هفته گذشته یک کنفرانس اقتصادی به منظور معرفی سرمایه گذاری های خود در آفریقا و راهکارهای تقویت سرمایه گذاری در آینده برگزار کرد که در این کشور از بیش از دو هزار نفر از تمامی کشورهای آفریقایی، انجمن های کاری و تجاری و موسسات مالی دعوت بعمل آمده بود.

روزنامه الشروق الجزایر در این باره نوشت که «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر در این کنفرانس از پاسخ به خبرنگاران درباره چرایی عدم مشارکت مغرب در این کنفرانس طفره رفت و تنها گفت : تمامی کسانی که برای این کنفرانس دعوت شده بودند در اینجا حضور دارند و ما مجبور شدیم مشارکت برخی ها را لغو کنیم و قول دادیم که در آینده سمینار مشابهی برگزار کنیم.

روزنامه الشروق افزود که وزارت خارجه الجزایر در حین بررسی فهرست اسامی که برای حضور در کنفرانس دعوت شده بودند مجبور شد برخی اسامی و شرکت ها از جمله شرکت های فرانسوی را به دلیل طرفداری از اسرائیل لغو نماید که در میان این افراد نام «اندری ازولای» مشاور محمد ششم پادشاه مغرب بود.

بر اساس این گزارش، الجزایر از تصمیم مغرب برای اعزام اندری ازولای غافلگیر شد در حالیکه پیش از این انجمن های مغرب به شدت ازولای را به دلیل طرفداری از رژیم صهیونیستی مورد انتقاد و هجمه قرار دادند.

برخی رسانه های خبری پیش بینی کردند که این حادثه به تنش در روابط بین مغرب و الجزایر منجر شود.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.