بیرجند: در همایش تجلیل از پژوهشگران حوزه دفاعی خراسان‌جنوبی  که ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه خراسان جنوبی برگزارشد از۲۵ نفر پژوهشگران و محققان رده‌های نظامی خراسان جنوبی تجلیل شد

۲۵ پژوهشگر و محقق رده‌های نظامی در خراسان جنوبی تجلیل شدند

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین  فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در این مراسم  گفت: تحریم‌ها در تجهیزات نظامی علیه ایران سبب شده تا به خودکفایی برسیم که این موضوع نیز سبب شکسته‌شدن تحریم‌ها شد.

سرهنگ علی قاسمی اظهار داشت: اسلام دستور داده تا پدر و مادر به فرزندان خود علم بیاموزند و مقام معظم رهبری فرمودند که علم اقتدار سیاسی، آبروی ملی و اقتدار ملت است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افرادی در جامعه وجود دارند که دارای مدارک بالا هستند اما بصیرت ندارند، گفت: نیروهای نظامی باید رویکردشان برای اسلام مفید و دفاعی باشد.

قاسمی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در رابطه با پژوهش بیان کرد: آنچه که به ملت اقتدار می‌دهد علم است و رهبری سفارشاتی به نخبگان در همه ارکان به‌ویژه نیروهای مسلح دارند. اسلام به ما اجازه تولید سلاح هسته‌ای نمی‌دهد بلکه باید سلاح پدافندی تولید کنیم و با توجه به اینکه نخستین تحریم‌ها در تجهیزات نظامی علیه ایران بود، اما بعد از تحریم‌ها به‌خودکفایی رسیدیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: امروز در تمامی بخش‌ها جهاد خودکفایی وجود دارد و هر روز شاهد تحقق دستاوردهای آنان هستیم و اگر می‌خواهیم بازدارنده دشمن از حمله باشیم، باید قوی بوده و در تمامی بخش‌ها موضوع پژوهش وپیشرفت تجهیزات را در دستور کار خود قرار دهیم.

قاسمی با بیان اینکه همواره مقام معظم رهبری بر نوآوری‌های علمی تأکید داشتند که انتقال تکنولوژی خوب است، اما در صورتی که به‌جا و به‌اندازه باشد، اظهار داشت: همایش امروز در راستای ترویج علم و پژوهش و نشان‌دادن اهمیت قدرت علمی در بخش‌های نظامی برگزار شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی عنوان کرد: رهبری جایگاه علمی را در چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تعیین کردند و همه باید تلاش کنیم تا به جایگاهی که مقام معظم رهبری تعیین کردند، برسیم و در این راستا باید به سرمایه‌های درونی کشور توجه کرده و عدم وابستگی به خارج داشته باشیم.

قاسمی اظهار داشت: اندیشه‌ورزی و ترویج فکر، توجه به خردمندان در دستور کار ائمه اطهار(ع) و قرآن است و اسلام تفکر را شالوده زندگی ما قرار داده که ارزش انسان به تفکر او است.

مسئول بسیج علمی پژوهشی خراسان جنوبی نیز در این همایش اظهار داشت: در خراسان جنوبی هماهنگی‌های خوبی با سازمان‌های علمی و پژوهشی انجام شده که در رده‌های نظامی، موضوع اندیشه‌ورزی پیگیری می‌شود.

جواد عقیلی‌پور با بیان اینکه تلاش شده است تا در عرصه علمی کاربردی و پژوهش‌های نظری در خراسان‌جنوبی کار شود، افزود: با توجه به اینکه قرارگاه‌های مختلفی در استان داریم جای قرارگاه علمی در خراسان جنوبی خالی است.

مسئول بسیج علمی پژوهشی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی دستاوردهای خوبی در مراکز نظامی، دفاعی و علمی داشتیم و هدف از برگزاری این جلسه ترغیب پژوهشگران و محققان حوزه‌های دفاعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.