دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، با بیان اینکه ما باید بتوانیم اعتماد و اطمینان یکدیگر را جذب کنیم، گفت: مهمترین موضوع این است که میان شیعه و سنی، سوءظن وجود نداشته باشد چراکه همه مشکلات از اینجا نشأت می‌گیرد.

«حسن ظن و سعه صدر» راهکار عملیاتی تقریب مذاهب است

 به گزارش «قدس آنلاین»، مولوی محمد اسحاق مدنی دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به ارتحال مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: آقای واعظ‌زاده خراسانی از اولین و مؤثرترین افراد تقریب و از جمله افراد با اخلاص بود و به همین دلیل است که اهل سنت نسبت به ایشان اعتقاد خاصی دارند.  

وی اظهار داشت: بهترین نکته درباره اینکه بخواهیم مسأله تقریب مذاهب، عملیاتی شود اخلاص است. بنابراین شیعه و سنی باید عاقلانه و با اخلاص، با هم رفتار کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، با بیان اینکه ما باید بتوانیم اعتماد و اطمینان یکدیگر را جذب کنیم، تصریح کرد: مهمترین موضوع این است که میان شیعه و سنی، سوءظن وجود نداشته باشد چراکه همه مشکلات از اینجا نشأت می‌گیرد که هر کسی نسبت به دیگری حُسن ظن ندارد.

وی ادامه داد: ما باید نسبت به یکدیگر حسن ظن داشته باشیم با گوش جان به سخنان هم گوش دهیم، با سعه صدر، مسائل یکدیگر را تحمل کنیم و این راه عملی تقریب مذاهب است.

مولوی اسحاق مدنی با اشاره به اینکه موانع تقریب بین مذاهب بسیار است، خاطرنشان کرد: برخی از موانع را دشمنان ایجاد کرده‌اند و برخی از موانع هم داخلی است، از جمله اینکه هنوز نتوانسته‌ایم یکدیگر را به درستی درک کنیم در حالی که باید سعی کنیم درک درستی از شیعه و سنی داشته باشیم و کتاب‌های همدیگر را نیز مطالعه کنیم.

وی گفت: اگر سوء ظن‌های میان شیعه و سنی برطرف شود و یکدیگر را درک کنیم شاید آن طور که فکر می‌کنیم اینقدرها هم بین شیعه و اهل تسنن فاصله نباشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.