اهواز- مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت پاییزه تنها ۴ هزار هکتار بیمه شده‌اند.

کشاورزان خرمشهری از بدعهدی صندوق بیمه گله مندند

به گزارش قدس آنلاین، محمد مطرودی با اشاره به اتمام عملیات کشت پاییزه شهرستان در اواخر آذرماه سال جاری اظهار کرد: امسال ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت پاییزه رفته است که شامل ۷ هزار هکتار گندم، یک هزار هکتار جو و نزدیک به ۳۰۰ هکتار کلزا می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت آبرسانی به اراضی کشاورزی پاییزه افزود: با توجه به تأمین آب مورد نیاز از حوضه رودخانه کارون و با توجه به باران‌های امسال، کشاورزان از نظر تأمین آب برای اراضی خود مشکلی نداشته‌اند.

مطرودی در خصوص بیمه محصولات و زمین‌های کشاورزی تصریح کرد: از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، تنها ۴ هزار هکتار آن تحت پوشش بیمه هستند و علت پایین بودن این میزان، بدعهدی صندوق بیمه و عدم عمل به تعهدات است.

وی اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیمه‌ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند و این باعث کم شدن رغبت کشاورزان به بیمه کردن اراضی و محصولات خود شده است.

مطرودی با اشاره به این‌که سطح زیر کشت پاییزه نسبت به پارسال تغییری نداشته است، تصریح کرد: برنامه‌ای برای افزایش یا کاهش میزان سطح زیر کشت نداریم و قصد ما این است که با آموزش به کشاورزان و استفاده از تکنولوژی به روز کشت، در مساحت کمتری محصولات بیشتر و بهتری توسط کشاورزان تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.