رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی «سراج» ویژه جلسات سنتی قرآن شهر تهران از افزوده شدن رشته حفظ به این رقابت‌ها خبر داد.

افزوده شدن رشته حفظ به مسابقات «سراج»/ مرحله مقدماتی هفته اول بهمن برگزار می‌شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  علی‌اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره  به برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج، اظهار داشت: توجه به جلسات سنتی قرآن کریم به عنوان خاستگاه بی‌نظیر تربیت قاریان و حافظان قرآن، از جمله وظایف سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی به شمار می‌رود بر همین اساس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در کنار فعالیت‌های قرآنی، حمایت از جلسات سنتی قرآن کریم را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی سراج با نگاه توجه به توسعه جلسات سنتی قرآن فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: چهارمین دوره این مسابقات ویژه جلسات قرآنی شهر تهران در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل برای بزرگسالان و حفظ ویژه خردسالان برگزار می‌شود.

توپچی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآنی سراج، خاطر نشان کرد: مسابقات قرآنی سراج با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی، ایجاد شور و نشاط در جلسات سنتی قرآن و برقراری ارتباط مناطق با جلسات برای حمایت و خدمت رسانی طراحی و اجرایی شد.

رئیس فرهنگسرای قرآن با بیان اینکه چهارمین دوره مسابقات سراج برای ۵ رده سنی طراحی شده است، گفت: در این مسابقات قرآن‌آموزان خواهر و برادر جلسات سنتی قرآن، مؤسسات و کلاس‌های آموزش قرآن شهر تهران در پنج رده سنی از ۴ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به افزوده شدن رشته حفظ قرآن برای نخستین‌بار، تصریح کرد: امسال رشته حفظ را برای خردسالان نیز به این مسابقات افزوده شد؛ البته رشته‌های قرائت ترتیل مبتدی و حفظ خردسالان و کودکان فقط در مرحله مقدماتی برگزار می‌شود و مرحله نهایی ندارد.

توپچی با بیان اینکه نام‌نویسی در مسابقات قرآنی سراج از اول دی‌ماه آغاز شده است، گفت: ثبت‌نام در این مسابقات تا ۲۹ دی‌ماه ادامه دارد و مرحله مقدماتی این رقابت‌ها هفته اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود و ۱۰ نفر از افرادی که موفق به کسب حدنصاب نمره در هر رشته شوند به مرحله نهایی راه می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی مسابقات سراج در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود، افزود: مرحله نهایی مسابقات برای خواهران ۱۴ بهمن‌ماه و برای برادران ۱۵ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای قرآن اختتامیه مسابقات قرآنی سراج در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، افزود: برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج ۲۸ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.