طی این نامه ریگان رئیس جمهور آمریکا از عرفات خواسته است تا حکومت اسرائیل را به رسمیت بشناسد تا آمریکا نیز حکومت در تبعید عرفات را در مقابل آن و ریاست عرفات را بر این حکومت به رسمیت بشناسد.

معامله خفت باری که عرفات با آمریکا کرد

رخدادهای 10 دی 62

چکیده :

  • آیت الله منتظری : آنچه برای ما اصل است اسلام و ارزش های الهی و انقلابی است.

  • موسوی : حفظ و تقویت نهاد های انقلابی برای دولت یک اصل است.

  • آئین نامه های هیئت مرکزی گزینش به تائید شورایعالی قضایی رسید.

  • عرفات برای ادای توضیحات به کمیته مرکزی فتح در مورد دیدار اخیر خود با مبارک وارد تونس شد.

آیت الله منتظری :در انجام مسئولیت نباید از اسلام و انقلاب تخطی شود

مسئولین واحد مرکزی اطلاعات و تحقیقات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت :آنچه برای ما باید اصل باشد همان اسلام و ارزش های الهی انقلاب است بنابراین باید در انجام مسئولیت کاملا توجه شود مبادا از مرز اصلی که همان اسلام و انقلاب است تخطی شود.

آیت الله منتظری افزود :نباید برادران در مسائل و زندگی شخصی افراد در خانه های خودشان دخالت و تجسس نمایند حتی اگر مسئله مربوط به امور اخلاقی هم باشد نباید پی گیری و دقت شود بردن آبروی یک مسلمان از خوردن ربا پیش خدا بیشتر است زیرا رباخورای مال انسان را از بین می برد ولی برخوردهای نامشروع و بازی کردن با حیثیت افراد موجب از بین رفتن آبروی افراد که بالاترین سرمایه آنهاست می شود.(1)

موسوی :تا زمانی که توطئه های خارجی وجود دارد به نهادهای انقلاب نیازمندیم

جمعی از اعضای انجمن های اسلامی معلمان و ادارات و سرپرستان نهادهای انقلاب اسلامی با آقای مهندس میر حسینی موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به این نکته که آنچه برای دولت اصل است یقینا تقویت نهادهای انقلابی است گفت : تازمانی که توطئه های خارجی وجود دارد و تا وقتی که انقلاب اسلامی پیامی برای مستضعفین جهان دارد به این نهادها نیازمندیم.

نخست وزیر افزود :این یک فکر اشتباه است که بگوییم چون انقلاب اسلامی در ایران یک نظامی پیدا کرده  پس ما دیگرنیازی به این نهادها نداریم.تک تک  این نهادهای نقش حساسی داشته و دارند و ما بدون انجمن های اسلامی نمی توانستیم این انقلاب را از دست تکنوکرات ها و لیبرال ها نجات دهیم.(2)

آئین نامه های هیئت مرکزی گزینش به تائید شورایعالی قضایی رسید

شورای عالی قضایی با حضور آقایان سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور، یوسف صانعی دادستان کل کشور،مرتضی مقتدایی سخنگو و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر در این جلسه به اعتراض 12 تن از قضات دادگستری  جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده واحده شرایط انتخاب قضات مصوبه مجلس شورای اسلامی بازخرید یا بازنشسته شده بودند رسیدگی و در مورد هریک تصمیم مقتضی اتخاذ شد. در این نشست هنچنین آئین نامه هیئت های مرکزی گزینش که از طرف هیئت عالی گزینش جهت نظر خواهی به شورا ارسال شده بود مطرح و بررسی و مورد تائید قرار گرفت و اعلام شد که شورا نظر خاصی ندارد.(3)

ریگان از عرفات خواست اسرائیل را به رسمیت بشناسد

اسوشیتدپرس گزارش داد  یاسر عرفات رئیس فتح دیروز وارد تونس شد.منابع فلسطینی می گویند قرار است عرفات ریاست اجلاس فوق العاده کمیته مرکزی سازمان خود الفتح را بر عهده بگیرد و دیدار اخیر وی با حسنی مبارک رئیس جمهور مصر موضوع عمده ای این اجلاس را تشکیل می دهد.کنفرانس خلق عرب نیز دیروز در لیبی با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن دیدار عرفات و مبارک از دولت های عربی خواست برای پایان دادن توطئه دست اندرکاران کمپ دیوید متحد شوند. همزمان شهر بنغازی لیبی نیز شاهد تظاهرات فلسطینی هایی بود که خواهان برکناری عرفات از ریاست کمیته اجرایی ساف شدند.

در همین ارتباط روزنامه العربی چاپ لندن  نیز نوشته است عرفات نامه ای از ریگان دریافت کرده است. نامه مذکور به وسیله مسئولان مصری در قاهره به دست عرفات رسیده است و شامل تبریک به یاسر عرفات جهت دیدارش  از قاهره و ملاقات با مبارک می باشد همچنین در این نامه ریگان از عرفات خواسته است تا حکومت اسرائیل را به رسمیت بشناسد تا آمریکا نیز حکومت در تبعید عرفات را  در مقابل آن و ریاست عرفات را بر این حکومت به رسمیت بشناسد.(4)

منابع :

1- جمهوری اسلامی ، 10 دی 62 ، ص 12
2- جمهوری اسلامی ، 10 دی 62 ، ص12
3- اطلاعات، 10 دی 62 ، ص 2
4- اطلاعات، 10 دی 62 ف ص 16

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.