کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه با بیان این که سال ۲۰۱۶ بدترین سال محاصره غزه بود، اعلام کرد: سال ۲۰۱۷ میلادی پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

۲۰۱۶، بدترین سال محاصره فلسطنیان توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بعد از فعالیت ها، پیگیری ها، گزارش ها و تماس های عربی و بین المللی در طول سال ۲۰۱۶ میلادی با هدف جلب حمایت در همه محافل به منظور برطرف کردن مشکلات نوار غزه که در نتیجه ادامه محاصره زمینی، دریایی و هوایی توسط رژیم صهیونیستی به وجود آمده، سال ۲۰۱۷ میلادی، سال پایان محاصره غزه خواهد بود.
کمیته مذکور در بیانیه ای به تلاش های صورت گرفته از سوی ائتلاف جنبش های همبستگی در برخی زمینه های مردمی و پارلمانی و موسسه های همبستگی به منظور شکستن محاصره این منطقه که در ۲۳ اگوست ۲۰۰۸ آغاز شد، اشاره کرده است.
محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی جنبش حماس در انتخابات و حاکمیت حماس در این منطقه به وقوع پیوست و ارتباط غزه از زمین، هوا و دریا با جهان قطع شد.
گذرگاه غزه تنها معبر عبوری و ارتباط ساکنان غزه با جهان خارج است که این گذرگاه نیز همواره بسته است و در برخی مواقع از سوی مصر باز می شود.
جمال الخضری رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره تاکید کرده که اوضاع مردم غزه بسیار فاجعه بار و وخیم است و همین مساله باعث تسریع همه فعالیت ها برای پایان دادن به محاصره این منطقه در سال ۲۰۱۷ شده است.
الخضری خواستار نجات میلیون ها فلسطینی ساکن در غزه شده که در پی محاصره رژیم صهیونیستی به بزرگترین زندان جهان تبدیل شده است.
وی تاکید کرده که ادامه محاصره غزه، شرایط فقر و بیکاری را به شکل ترسناکی افزایش داده به طوری که از جمعیت دو میلیونی غزه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان این منطقه به کمک های بین المللی تکیه کرده اند.
درآمد روزانه هر فلسطینی در غزه از ۲ دلار تجاوز نمی کند و ساکنان این منطقه از آب سالم، برق، خدمات بهداشتی و آموزشی محرومند.
الخضری می افزاید: سال ۲۰۱۶ میلادی بدترین سال محاصره غزه بود و ادامه این محاصره، وضعیت را فاجعه بارتر می کند.
وی بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از هر گونه پیامدهای بالقوه خطرناک و احتمالی تاکید کرده است.
رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره غزه همچنین بر ضرورت انسجام نهادها و موسسه های بین المللی در قبال وضعیت انسانی در غزه تاکید و نسبت به بدتر شدن شرایط به خاطر محاصره هشدار داد و بر ضرورت تلاش های بین المللی برای پایان دادن به محاصره در سال آینده میلادی تاکید کرد.
وی با تاکید بر ضرورت بازکردن تمامی گذرگاه های غزه و تضمین عبور و مرور شهروندان این شهر به خارج از آن و ورود و خروج کالا بدون لیست های ممنوعه، گفت: تلاش برای بازکردن گذرگاه دریایی و ایجاد بندر غزه و همچنین بازسازی و راه اندازی فرودگاه بین المللی این شهر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.