مدیرکل روابط عمومی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: اولین نمونه‌های کاربردی شبکه‌های اجتماعی در جایگاه توسعه نرم افزاری در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به فعالیت کرد.

آغاز به کار شبکه‌ اجتماعی بومی ویژه دانشجویان در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد

به گزارش «قدس آنلاین»،  افشین محمدی مدیرکل روابط عمومی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد از آغاز بکار شبکه‌ اجتماعی بومی به نام «ساعت» در این واحد دانشگاهی خبر داد و  افزود: اکثریت قریب به اتفاق ما می‌دانیم هیچ‌گونه امنیتی در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی موجود به عنوان کانال ارتباطاتی نداریم و البته همه مسئولان و مدیران نیز بر خلأ وجود شبکه‌های بومی کاربردی اذعان دارند و تا کنون بارها اعلام کرده‌اند که از شکل‌گیری و استقرار چنین سیستم‌هایی با پشتیبانی بومی و امکانات مناسب در جامعه پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: در این میان رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به این مهم دستوری برای ایجاد شبکه‌ اجتماعی کاملا بومی ویژه دانشجویان صادر کرد.

وی تصریح کرد: نرم افزار ساعت (سامانه اطلاع رسانی واحد علوم و تحقیقات) یکی از اولین نمونه‌های کاربردی شبکه‌های اجتماعی در جایگاه توسعه نرم‌افزاری محسوب می‌شود که می‌تواند تجربه موفقی برای سایر کاربران و مدیران نرم افزاری کشور باشد.

* نسخه کاربردی واقعی از شبکه‌های اجتماعی

محمدی در ادامه گفت: این نرم‌افزار با استفاده از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی، خدمات مدیریت آموزش عالی را در اختیار کاربران و جامعه دانشگاهی قرار داده و نسخه کاربردی واقعی از شبکه‌های اجتماعی را معرفی کرده است.

مدیر روابط عمومی واحد علوم تحقیقات عنوان کرد: در این نرم افزار دانشجویان به عنوان جامعه مخاطب امکان دسترسی به تمامی امکانات آموزشی و تحصیلی را داشته و اساتید نیز در بستری امن به ارائه خدمات و آموزه های خود خواهند پرداخت.

وی گفت: اطلاع رسانی عمومی و شخصی با اعتبار موثق، کاهش هزینه‌های آموزشی برای دانشگاه و دانشجو، تسهیل ارتباطات دانشجویی و دانشگاهی، ارائه خدمات نوین تحصیلی و بسیاری خدمات دیگر در این نرم افزار چهره جدیدی از شبکه های اجتماعی را نمایان کرده است.

هسته اصلی این نرم افزار با عنوان متا (مرکز تماس ایرانیان) توسط یک تیم ایرانی در مدت ۲ سال طراحی شده و نسخه‌های متعددی از آن تا کنون به بازار ازائه شده که سیستم مدیریت آموزش عالی تنها یکی از این موارد است، سیستم پایش سلامت لحظه‌ای افراد، ارائه خدمات پزشکی و نرم‌افزارهای اطلاع رسانی خاص نمونه‌های دیگر این مجموعه است که تاکنون طراحی شده و در مراحل مختلف تولید و آزمایش است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.