۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
کد خبر: 497674

سارق مسلحی که در هفت پرونده سرقت تحت تعقیب مأموران پلیس قرار داشت، سرانجام در جریان یک عملیات تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه با کارآگاهان در مشهد به دام افتاد.

دستگیری سارق مسلح فراری در تیراندازی خیابانی

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح عملیات دستگیری این متهم به خبرنگار ما گفت: این متهم ۳۷ ساله که غلام نام دارد، از چندی پیش به دلیل مشارکت در هفت پرونده سرقت تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار داشت و کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده میدانی و ردزنی‌های اطلاعاتی سرانجام به حضور وی در منطقه قاسم‌آباد مشهد پی بردند.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: با به دست آوردن این اطلاعات و حساسیت و اهمیت موضوع دستورات ویژه‌ای صادر شد و تیم‌های گشتی کلانتری قاسم آباد ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه با هدایت مستقیم سرهنگ بوستانی، رئیس پلیس مشهد، به منظور پیگیری سریع موضوع به محل مورد نظر در بلوار شهید فلاحی قاسم‌آباد اعزام شدند.

وی گفت: مأموران انتظامی بلافاصله پس از رسیدن به محل خودروی ال ۹۰ مشکی رنگ مسروقه‌ای که در اختیار متهم مورد نظر بود را شناسایی کرده و برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند که غلام با دیدن مأموران بلافاصله اقدام به فرار کرد و زمانی که قصد داشت به سرعت از محل دور شود به دلیل از دست دادن تعادل خودرو با جدول سیمانی کنار خیابان برخورد کرد.

غلام سپس به قصد مقاومت در برابر مأموران با یک اسلحه کلت اقدام به تیراندازی کرد که گلوله به یک خودروی سواری عبوری اصابت کرده و در نتیجه آن راننده این خودرو از ناحیه صورت به طور سطحی مجروح شد. در ادامه سارق شرور اسلحه‌اش را به سمت مأموران نشانه رفت اما گلوله او در جان لوله اسلحه گیر کرد و در همین هنگام مأموران پلیس در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه نامبرده را به دام انداختند و به رعب و وحشتی که در بین رهگذران و شاهدان عینی به وجود آمده بود، خاتمه دارند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: جوان ۲۵ ساله راننده خودروی سواری که در اثر تیراندازی سارق مسلح مجروح شده بود، در اختیار امدادگران اورژانس ۱۱۵ قرار گرفت که با مراقبت‌های پزشکی مداوا شده و حال وی مساعد است.

وی گفت: پس از دستگیری متهم در بازرسی‌های اولیه از او ۱۳ عدد کارت شناسایی، ۲۰ عدد کارت شناسایی، ۵ عدد کارت خودرو، مقادیری ارز خارجی و دیگر اقلام سرقتی کشف شد و در ادامه بازرسی‌ها از مخفیگاه متهم سه دستگاه دوربین فیلمبرداری، چهار دستگاه تجهیزات رایانه‌ای، دو دستگاه دوربین مدار بسته، ۳۰۰ گرم زعفران، ۱۸۰۰ قطعه تمبر دادگستری، ۱۲ عدد فلش مموری، یک اسلحه بادی با دوربین مربوطه، تعدادی مدارک خودروهای سرقتی، یک دستگاه درل و دیگر اموال مسروقه به دست آمد.

سردار بهمن امیری مقدم خاطرنشان کرد: این متهم سپس با هماهنگی مقام قضایی در اختیار مأموران مرکز عملیات ویژه پلیس مشهد قرار گرفت تا تحقیقات بیشتر از وی انجام شود.

وی گفت: بررسی سوابق متهم نشان می‌دهد که او در هفت پرونده سرقت دخالت داشته و نامبرده در بازجویی‌های انجام شده تاکنون به ۸۰ فقره سرقت‌های مختلف اعتراف کرده است که بازجویی از وی همچنان در حال انجام است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.