۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 497676

مشهد- زن جوان در خانه‌اش نشسته بود، غرق تماشای تلویزیون بود و از دیگر سو حواسش به داخل آشپزخانه تا مبادا غذایی که برای شام بار گذاشته بود بسوزد، عقربه‌های ساعت نزدیک به 20 و 30 دقیقه بود که ناگهان متوجه صداهایی از در وودی و حضور مردی در خانه‌اش شد.

جیغ های یک زن «دزد نقابدار» جواهرات را به دام انداخت

قدس آنلاین - هیکلی سیاه که نقابی بر صورت داشت به سمت زن جوان حمله‌ور شد، زن چنان ترسیده بود که قدرت انجام هیچ حرکتی را نداشت و جیغ می کشید.

او جیغ و داد و فریاد کرد و از همسایه‌ها کمک خواست، مرد نقابدار که چاقویی هم در دست داشت با سرعت خود را به زن رساند تا مانع فریادهای او بشود، اما زن دست بردار نبود او حتی زمانی که مرد نقابدار تیغه چاقو را به او نمایش می‌داد هم دست از فریادهای استمداد کمکش دست نمی‌کشید، مرد نقابدار که دید تا لحظاتی دیگر در محاصره مردم محله قرار خواهد گرفت از همان راهی که آمده بود بسرعت بیرون رفت و فرار را برقرار ترجیح داد.

سرقتهای سریالی

سرهنگ محمد بوستانی رئیس پلیس مشهد در تشریح این خبر به خبرنگار قدس آنلاینذ می‌گوید: طی روزهای گذشته تعدادی از شهروندان با حضور در کلانتری از سارق نقابدار شکایت کرده بودند که اقدام به سرقت طلا و جواهرات زنان از منازل می‌کرد.

در پی تعداد این شکایات طرح ویژه‌ای برای کنترل نامحسوس منطقه‌ای که شکایات مطرح شده بود برنامه‌ریزی شده و به اجرا گذاشته شد.

مأموران پلیس علاوه بر این عملیات طرحهای مختلفی را هم در دستورکار قرار داده و گشت‌های کلانتری با دقت مضاعف محدوده را زیر نظر داشتند تا اینکه در یکی همین عملیاتها توجهشان به مردی جلب می‌شود که بسرعت و بدون هدف در حال دویدن در خیابان است.

از دیگر سو مرد در حال فرار دایم به پشت سرش نگاه می‌کند، این اضطراب توجه مأموران پلیس را بخود جلب کرد و باعث شد تا او را زیر نظر گرفته و پس از لحظاتی تعقیب و کنترل اقدام به بازداشت وی نمایند. مرد جوان هیچ توجیه منطقی و درست و حسابی برای دویدن و اضطرابش ابراز نکرد و همین مسأله ظن مأموران را قوی‌تر کرده و او را به کلانتری هدایت کردند.

رویارویی متهم و شاکی

مرد در راهروی کلانتری منتظر بود تا افسر پرونده او را به اتاق بازجویی هدایت کند که همان زن که در خانه هدف حمله دزد نقابدار چاقو به دست قرار گرفته بود هم وارد کلانتری شد تا شکایت خود را مطرح کند. او ضمن بیان شکایتش از مأموران خواست تا این مرد فراری را شناسایی و دستگیر کنند.

اظهارات زن و بیان محل زندگی وی باعث شد تا قطعه‌های پازل از هم پاشیده این سرقت‌ها هم به نزدیکتر شود و مأموران با توجه به محل دستگیری مرد در حال فرار به نقش او در این سرقتها پی ببرند و بازجویی از وی هدفدارتر صورت بگیرد.

متهم که 33 ساله و معتاد به موادمخدر صنعتی است به ناچار و زمانی که دید فرار از حقیقت ممکن نیست لب به سخن گشود و اعتراف کرد که برخی خانه‌های مسکونی را که احتمال می‌دادم صاحبانش وضع مالی خوبی داشته باشند شناسایی کرده و زیرنظر می‌گرفتم، منتظر می‌ماندم تا آنها از خانه بیرون بروند سپس با ترفندهایی وارد خانه شده و هر قدر که طلا و جواهر و پول نقد گیرم می‌آمد به سرقت می‌بردم.

او گفت که اموال مسروقه را به مالخری که همیشه با او کار می‌کردم تحویل می‌دادم و او در عوض به من مقداری کریستال می‌داد که مصرف روزانه‌ام بود، در آخرین سرقت هم سه انگشتر، یک گردنبند، یک زنجیر، یک دستبند، یک گردنی و دو جفت گوشواره طلا و تعدادی انگشتر، گوشواره و گردنبند نقره را به سرقت بردم که فرصت نشد آنها را به دست مالخر برسانم.

شناسایی دزد همسایه

سرهنگ محمد بوستانی رئیس پلیس مشهد که به بیان اتهامات این معتاد دزد می‌پرداخت اظهار داشت که اعترافات این متهم پایان راه نیست، تحقیقات از او همچنان ادامه دارد تا سایر سرقتها و جرایم وی روشن شود.

سرهنگ بوستانی ادامه داد: زمانی که این مرد 33 ساله بازداشت شد و مورد بازرسی بدنی قرار گرفت مقداری از جواهرات مسروقه کشف شد که با شناسایی مالباختگان تحویل آنها خواهد شد.

همچنین مرد جوانی که برای مواجهه حضوری با متهم به کلانتری شهید هاشمی نژاد آمده بود با شناسایی متهم به سرقت اظهار داشت: روز 15 دیماه در خانه‌ام خواب بودم که سر و صدای ایجاد شده در حیاط خانه باعث شد از خواب بپرم، بلافاصله به پشت پنجره آمدم تا ببینم موضوع چیست که متوجه حضور مرد غریبه‌ای شدم که وارد خانه‌ام شده است، خیلی ترسیده بودم و نمی‌دانستم چکار کنم که مرد ناشناس هم متوجه حضور من پشت پنجره شد. مرد ناشناس که چند پتو از خانه همسایه دزدیده بود بلافاصله خودش را به خانه همسایه انداخت و از آنجا به خیابان رفته و خیلی سریع فرار کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.