اینجا می توانید خبرهای کوتاه و حواشی دنیای سیاست را بخوانید.

حاشیه های دنیای سیاست

قدس آنلاین:

ردپای صفدر حسینی

نسیم آنلاین/ سید صفدر حسینی- وزیر اقتصاد دولت اصلاحات- اکنون هم عضو شورای پول و اعتبار با حکم رئیس جمهور است و هم عضو هیات امنای موسسه دولتی نیاوران! حقوق‌ نجومی او احساسات جامعه را برانگیخت. فیش حقوقی او که در نخستین روزهای تابستان امسال فاش شد، نشان می‌داد که صفدرحسینی، پارسال و سرجمع حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق و مزایا از صندوق توسعه ملی گرفته که رکوردی برای مدیران دولتی در تاریخ ایران است.

قانون اساسی "روس نوشت"

شفاف/ در قانون اساسی پیشنهادی که روس ها برای سوریه تدوین کرده اند و گفته می شود، موافقت واشنگتن را نیز گرفته اند، آمده است: منطقه کرد خودمختار تاسیس شود. کردی زبان رسمی دوم است. پسوند "عرب"  از جمهوری سوریه حذف می شود. اداره سوریه به شکل فدراسیونی خواهد بود. اسلام از قانون اساسی حذف می شود و دولت نیز سکولار است.

تعلیق حکم خادمی فریدون

تسنیم/ یک منبع آگاه می گوید: حکم خادمی حسین فریدون در حرم مطهر رضوی پس از ۱۰ سال تعلیق شد. روابط‌عمومی آستان قدس رضوی نیز این خبر را تأیید کرد.

دروغ شاخدار

شفاف/ برخی رسانه‌ها که از لحظه آغاز حادثه جانسوز پلاسکو درحال شایعه‌سازی هستند، در حالی شهردار منطقه ۱۲ تهران را خواهرزاده چمران معرفی می‌کنند که او خواهر ندارد!

گاف پشت گاف

عصرایران/ به گزارش دیلی تلگراف، در متنی که از سوی مشاور رسانه‌ای کاخ سفید در اختیار خبرنگاران قرار گرفته به جای نام نخست وزیر بریتانیا به اشتباه نام یک مدل و هنرپیشه پورن نوشته شده بود!

هشدار گوگل

فرارو/ پس از اینکه ترامپ فرمان "منع ورود مهاجران و شهروندان هفت کشور جهان به آمریکا" را امضا کرد، شرکت گوگل از برخی کارکنانش که به خارج از آمریکا سفر کرده‌ بودند، خواست تا خیلی سریع باز گردند.

جا ماندن گرین کارتی ها

الف/ خبرنگار نیویورک تایمز در ایران گزارش داده که شرکت‌های هوایی لوفتانزا، قطر و امارات، مسافرانی را که پاسپورت ایرانی دارند- حتی آنان که گرین کارت دارند- را در پروازهای به سوی آمریکا سوار نکرده‌اند.

سگ‌های انتحاری آی اس آی

فرارو/ به گزارش دیلی اکسپرس، برخی رسانه‌های هندی مدعی شدند سرویس امنیتی پاکستان - آی اس آی- سگ‌هایی را برای عملیات انتحاری آموزش می دهد و به آن سوی مرز می‌فرستد.

یک مشت دلار

فرارو/ روزنامه دیلی میل می نویسد: باراک اوباما 20 میلیون دلار گرفته  تا خاطرات دوران کاخ سفید خودش را بنویسد.

چند روز آینده

فرارو/ روابط عمومی فیلم «فروشنده» اعلام کرد، اصغر فرهادی برای سفر به آمریکا منع قانونی ندارند، اما تصمیمش برای رفتن یا نرفتن به مراسم را تا چند روز آینده اعلام می کند.

غربالگری مهاجران

العالم/ ترامپ درباره لغو روادید مسلمانان می گوید: می‌خواهم تمهیدات جدیدی برای غربالگری ایجاد کنم تا تروریست‌های اسلامی رادیکال را از ایالات متحده بیرون نگه دارم.

توصیه توییتری روحانی

خبرآنلاین/ حسن روحانی در واکنش به سخنان ترامپ درباره ساخت دیوار بین مکزیک و آمریکا در توییتر نوشت: دنیای امروز، دنیای همسایگی فرهنگ‌ها و تمدن‌هاست، نه ایجاد فاصله و دیوارکشی بین ملت‌ها. دیوار برلین که سالیانی پیش فروریخت را فراموش نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.